יום שישי 19 באפריל 2024

לוגו האתר - מחסום כתיבה
ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף – דצמבר 2015

שתפו

שתפו

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

סקירה קצרה ובלתי אמצעית של כמה מהספרים המסקרנים שעלו החודש על מדפי חנויות הספרים.

2007 – קובי עובדיה
הוצאת זמורה ביתן

2007 - קובי עובדיה ממרומי מגדל השן שלו באחד ממגדלי היוקרה בתל אביב שולט שרון יאנג באימפריה שלו כשהוא חבוי מאחורי מסכי מחשב ומסכה. הוא מחזיק בעשרות עבדים מרצון שמבצעים את כל דברו, בעוד מאות אחרים מעריצים אותו מרחוק. כשקורה משהו המטלטל את סלע קיומו של הגיבור, הוא מאבד את השליטה על החיים שלו ומחפש את הגאולה. זהו ספרו השני של קובי עובדיה, לאחר ש"העונה האחרונה של מוטי ביטון", ספרו הראשון משנת 2013, זכה לשבחים רבים.

השורה התחתונה: המילים "שאפתני" ו"גרנדיוזי" חוזרות לא מעט בפרסומי היח"צ שמלווים את הספר הזה. כך גם המילה "ציטוטים" על הטיותיה. האם זה סימן טוב או רע? בינתיים אין לדעת.


זיכרונות גנוזים – דארה הורן
הוצאת כינרת, זמורה ביתן / מאנגלית: קטיה בנוביץ

זיכרונות גנוזים - דארה הורן גאונת תוכנה הממציאה אפליקציה שנועדה לשמר את הזיכרון מגיעה למצרים ונעלמת. בינתיים, אחותה משתלטת על חיי המשפחה שלה, בעוד הממציאה נאלצת להיעזר בתוכנה שפיתחה כדי להצליח ולמצוא פתח הימלטות כלשהו שיציל אותה ממצב הביש שנקלעה אליו. מאה שנים מוקדם יותר, מגיע למצרים פרופסור המחפש ארכיון עתיק המוסתר בבית כנסת בקהיר. מה הקשר בין שני הסיפורים? מה הן התגליות המפתיעות של הפרופסור? ואיך בדיוק הרמב"ם קשור לכל זה?

השורה התחתונה: זהו ספרה הרביעי של הסופרת עטורת השבחים. כבר בעמודיו הראשונים של הספר מורגש המתח באוויר, לצד הביקורת העדינה על התערבות הטכנולוגיה בחיים המודרניים.


ילדה עורב – אריק אקסל סונד
הוצאת כתר / משוודית: רות שפירא

ילדה עורב - אריק אקסל סונדפסיכולוגית המתמחה בטיפול בילדים שעברו טראומה מרגישה שכשלה בטיפול של ויקטוריה ברגמן, שסבלה מהתעללות בילדותה ופיתחה פיצול אישיות. כשמגיע אליה מטופל המראה תסמינים דומים, היא מרגישה שהיא חייבת להצליח בטיפול בו. במקביל מתגלה גופה של נער צעיר ועליה סימני אלימות. במקביל מתגלה גופה של נער צעיר ועליה סימני אלימות. כשמסתבר שזוהי רק גופה ראשונה מני רבות, מתחיל מרדף אחרי הרוצח לפני שיכה שוב.

השורה התחתונה: עוד טרילוגיית ספרי מתח שוודית שמנסה לרכב על הגל שהתחיל עם טרילוגיית "מילניום". אם מתעלמים מהעובדה שפיצול אישיות (או "הפרעת אישיות מרובה", כפי שהיא נקראת בספרות המקצועית) היא הפרעה נדירה בהרבה ממה שהייתם מצפים עם כל ספרי המתח שנמשכים לסקס אפיל שלה, יכול להיות שמסתתר כאן משהו מעניין מבעד לאפלה.


ליידי אליזבת – אליסון וויר
הוצאת אופוס / מאנגלית: בתיה זיסו פרלשטיין

ליידי אליזבת - אליסון ווירסיפור חייה של מי שנחשבת לאחת מגדולי שליטי אנגליה החל מימי ילדותה ועד להמלכתה. כשאנשי החצר של אביה, המלך הנרי השמיני, חדלים לפנות אליה בתואר "גברתי הנסיכה" ומתחילים לכנות אותה "ליידי אליזבת", מבינה אליזבת טיודור שמשהו בחייה השתנה. הגורל הטרגי שפקד את אמה, אן בולין, משאיר אותה ואת אחותה מרי במצב בעייתי. עשר שנים לאחר מכן, עם מות אביהן, הסכנה גדולה אף יותר.

השורה התחתונה: חובבי הז'אנר ימצאו כאן מן הסתם את כל שהם צריכים- תככים פוליטיים, דרמה תקופתית בעולם של אצילים ומלכים, דמויות גדולות מהחיים ואישה שהקדימה את זמנה במאות שנים.


 מרשעת – גרגורי מגווייר
הוצאת אוקיינוס ומודן / מאנגלית: אסף ברקת

מרשעת - גרגורי מגוויירתרגום חדש לספרו של גרגורי מגווייר משנת 1995. הספר מביא את קורותיה של המכשפה הרעה מהמערב מנקודת המבט שלה, החל מימיה כילדה דחויה בעלת גוון עור ירוק ועד למלחמתה כנגד הקוסם מארץ עוץ, עריץ אכזר וקר לב שמפעיל משטר דיכוי עקוב מדם בממלכה. מהר מאוד היא לומדת שכדי לשרוד בעולם העוין בו היא חיה עליה להפוך לרעה בעצמה.

השורה התחתונה: עם הצלחה לא מתווכחים. הספר הוליד שלושה ספרי המשך ומחזמר מצליח מאז יצא לפני כעשרים שנים. גם בלי להתייחס להצלחה של הספר, הרעיון המעניין שבבסיסו הופך אותו למסקרן מספיק כדי להכניס אותו לרשימת הספרים המומלצים לשנה הקרובה.


 ספר הגברים – ננו שבתאי
הוצאת כתר

ספר הגברים - ננו שבתאיהמשוררת והמחזאית ננו שבתאי ברומן ראשון המציב כתב אישום כנגד המין הגברי. בשלושים ושמונה סיפורים קצרים בכתיבה פרוזאית מיוחדת הנטווים לכדי עלילה אחת, פתלתלה, המתארת את מסע החתחתים שלה בעולם מערכות היחסים עם גברים ילדותיים, כוחניים ובוגדניים. כל אחד מהמפגשים במהלך האודיסאה שעוברת הגיבורה בת דמותה של שבתאי נוגס בעצמותיה ולוקח ממנה עוד מעט, פותח עוד יותר את הפצע שנפער.

השורה התחתונה: עשוי להשתמע מהתקציר (הבאמת לא ממצה הזה) שמדובר בספר לנשים בלבד הנוטף משנאת גברים. עיון קצר בספר מרמז כי מדובר בפרוזה משובחת, שיעשו לעצמם טוב כל בר וברת דעת אם יוסיפו לרשימת הקריאה שלהם.

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

אולי תהנו לקרוא גם:

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

amzn_assoc_ad_type = "banner"; amzn_assoc_marketplace = "amazon"; amzn_assoc_region = "US"; amzn_assoc_placement = "assoc_banner_placement_default"; amzn_assoc_campaigns = "audible"; amzn_assoc_banner_type = "promotions"; amzn_assoc_p = "12"; amzn_assoc_banner_id = "0Z68Q01CTR8DRYB25DR2"; amzn_assoc_width = "300"; amzn_assoc_height = "250"; amzn_assoc_tracking_id = "writersblo047-20"; amzn_assoc_linkid = "f70f575119ceb3db5513ff90410ca703";

מגזין הספרות "מחסום כתיבה" נותן לכם את הספר "מחשבות סרק של הולך בטל" במתנה

דילוג לתוכן