שבת 20 באפריל 2024

לוגו האתר - מחסום כתיבה
ספרים חדשים

ספרים חדשים על המדף – אוגוסט 2018

שתפו

שתפו

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

סקירה קצרצרה ובלתי אמצעית של כמה מהספרים היותר מסקרנים שהגיעו במהלך החודש אל מדפי חנויות הספרים. הבהרה חד משמעית ובלתי משתמעת לשתי פנים מחכה לקוראים בסופו של המדור לצד הערה מנהלתית.

אהבה בלילה, השחיינים – פרנסיס סקוט פיצג'רלד
הוצאת נהר ספרים / מאנגלית: רעיה ג'קסון

שני סיפורים דקדנטיים על אמריקנים צעירים ב"עידן הג'אז", משוחררים מבעיות פרנסה אך לא מחיבוטי נפש, המחפשים את אושרם ובעיקר את עצמם בריביירה הצרפתית – ועל הגורל המזמן להם הזדמנות בלתי חוזרת שאותה הם לא תמיד מצליחים לנצל. סיפורים "פיצג'רלדיים" אופייניים המכשירים את הקרקע לרומן "ענוג הוא הלילה".

השורה התחתונה: למי שרוצה לחסות מעט בצלו של אחד הכותבים האמריקאים הבולטים של המאה העשרים.


אוסף מפיות – הדס דושי-וקס
הוצאת כתר

כאם לארבעה, חמוטל בילתה בשנים האחרונות במחלקת יולדות יותר מאשר בנסיעות לחו"ל. כמנהלת הכי זוטרה במפעל תרופות, יש לה אפס שאיפות לקידום. כאספנית מפיות, מזמן לא צירפה מפית חדשה לאוסף, וכאשתו של יונתן, חובב חידות היגיון, היא תמיד הגיעה אחרונה לפתרון. כל זה עתיד להשתנות כשדווקא היא תישלח ללונדון בתור נציגת מפעל התרופות. חמוטל לא יכולה להתכחש למרחק שנוצר בינה לבין בעלה, כמו שהיא מתקשה לשכוח שבלונדון מתגורר אהוב נעוריה שזנח אותה לאנחות. הנסיעה הלא צפויה בחברת גבר שתקן ומסתורי עומדת לשנות את הכול.

השורה התחתונה: השינוי מתחיל בתוכנו.


אזור אי־הנוחות – ג'ונתן פראנזן
הוצאת עם עובד / מאנגלית: נעמי זוסמן

בקובץ המסות הזה, ג'ונתן פראנזן מספר על ילדותו, על חוויותיו בחבורת נוער בעלת נטיות והדגשים נוצריים, על יחסיו המסועפים עם הוריו, על נישואיו וכישלונם, על אהבתו הכבירה לספרות הגרמנית בכלל ולפרנץ קפקא בפרט, וחותם בפרק המשעשע – ועם זאת החושפני מאוד – על אהבתו שאינה יודעת גבולות לציפורים ולצפרות.

השורה התחתונה: בשנים האחרונות פראנזן הופך לרוק סטאר של ממש בשוק הספרות הישראלי, כמעט בדרגת האצולה שניתנה לדיוויד פוסטר וואלאס לאחר שהקורא הישראלי התוודע אליו אחרי משהו כיפי לכאורה שלא אחזור עליו לעולם. אין בכך טענה לכאן או לכאן, רק ציון עובדה שאולי חמקה מעיניו של מי מהקוראים.


אין זיכרון אחר – רועי חסן
הוצאת אחוזת בית

"אין זיכרון אחר" הוא ספר הפרוזה הראשון של המשורר רועי חסן. גיבוריו הם נערים וגברים מזרחים מהפריפריה, שמחפשים את מקומם ואת קולם בחברה הישראלית. אם זהו חייל שמסרב להתפנות מהבקו"ם, כי הוא רוצה להשתחרר משירות כדי לפרנס את אמו החולה ואחיו הקטן, אם זהו נער שעובר שרשרת של אסונות לאורך שבוע שלם, עד למכה הקשה מכולן – זכייתה בגביע אירופה של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב ועוד.

השורה התחתונה: רועי חסן פולש לטריטוריה חדשה, הפעם ללא הגיבוי הלוחמני של ערס פואטיקה.


אני אהיה שם – הולי גולדברג סלואן
הוצאת כנרת / מאנגלית: נעמה תורן

אמילי בֶּל מאמינה בגורל. בעיניה, העובדה שהכריחו אותה לשיר סולו במקהלה היא גורלית: כי בזמן ההופעה היא מבחינה בסם. וכבר ממבט ראשון השניים מתחברים. סם בורדר רוצה לברוח, אבל אין לו לאן. כל חייהם הוא ואחיו הקטן רידל עברו ממקום למקום עם האבא המעורער שלהם. אבל אז סם רואה את אמילי. והכול משתנה. כשסם ורידל מתקבלים אל משפחתה של אמילי, הם מגלים לראשונה כמה חום וביטחון משפחה יכולה להעניק. אבל העבר ממשיך לרדוף אותם, ושני האחים נאלצים לברוח ולשרוד ללא בית, ומבלי לדעת אם ימצאו אי־פעם מקום שירגישו שייכים אליו.

השורה התחתונה: כל המשפחות המאושרות וגו'.


ארטמיס – אנדי וייר
הכורסא הוצאה לאור / מאנגלית: דידי חנוך

ג'זמין (ג'אז) בשארה מחליטה שהגיע הזמן להתקדם בחיים. העבודה שלה כמבריחת מוצרים בלתי חוקיים בארטמיס – המושבה האנושית הראשונה והיחידה בירח – לא מניבה לה די רווחים. רק אם תצליח לצבור די כסף, היא אולי תוכל סוף-סוף לצאת מדירת החדר הקטנה שלה ולחיות במקום נורמלי עם שירותים ומקלחת שנמצאים בתוך הדירה. בדיוק אז מקבלת ג'זמין הצעה לבצע חבלה במפעל אלומיניום מקומי, בתמורה לסכום דמיוני שיוכל להגשים את כל חלומותיה. היא לא מעלה בדעתה שקבלת ההצעה תסבך אותה במאבק עם כוחות גדולים שיעמידו בסכנת חיים לא רק אותה עצמה, אלא גם את ארטמיס כולה.

השורה התחתונה: אחרי שהשאיר את מאט דיימון על מאדים, אנדי וייר מגיח לירח כדי לעשות בו שמות, ולפי התגובות מעבר לים, הוא עושה עבודה לא רעה.


בגנו של עוג – לילה סלימאני
הוצאת מודן / מצרפתית: רמה איילון

נראה שאדל ורישאר הם זוג מאושר. היא עיתונאית, הוא רופא, ויחד הם מגדלים את בנם הקטן בדירתם הפריזאית הנאה. אבל לאדל יש סוד. את החירות שעבודתה מאפשרת לה היא מנצלת על מנת להיפגש עם גברים. הרבה גברים. מאמציה להכניע את הדחף הזה עולים בתוהו והיא אינה מצליחה לחדול מכיבושיה. ככל שהאובססיה הולכת ומשתלטת עליה, היא מאבדת מסבלנותה, מפסיקה לגלות עניין בדברים שהסבו לה בעבר אושר, ומוצאת את עצמה, יותר ויותר, במצבים מסוכנים. בגנו של עוג הוא סיפור מהפך קרביים על גוף המשועבד לדחפים שמאום לא משביע אותם, על השלכותיה הרות האסון של ההתמכרות ועל הדינמיקה והפתולוגיה של מערכת יחסים זוגית בצילה של התמכרות.

השורה התחתונה: סיפור על בדידות ועל התמכרות, מתובל באירוטיקה קלה לחובבי הז'אנר.


בעל חיים – רון דהן
הוצאת בלה לונה

גבר, משורר, בעל, אבא, נוסע לפסטיבל שירה בעיירה קטנה בליטא. זוהי אפשרות יוצאת דופן למפלט. אך מעבָר לאקס-טריטוריה הוא תמיד מורכב, וטומן בחובו פוטנציאל לא רק להרפתקה והתרגשות אלא גם לשבר ולחציית גבולות שאין ממנה דרך חזרה. הנובלה בעל חיים היא סיפור מסע אל ביטוייו הקיצוניים של הגוף, אל עיירת הגבול שבין ארוטיקה לפורנוגרפיה, בין סיפור ליומן, בין בדיון לביוגרפי.

השורה התחתונה: ספר חדש לסופר והמשורר רון דהן. האם הוא בן דמותו של המשורר? רוב הסיכויים שכן, כי אנחנו תמיד כותבים על מה שאנחנו מכירים הכי טוב – את עצמנו.


בערבה, לנוכח הים – מקסים גורקי
קדימה הוצאה לאור / מרוסית: דינה מרקון

מיטב סיפוריו המוקדמים של הסופר הרוסי הנודע  מקסים גורקי. הערבות העצומות של רוסיה, לחוף הים השחור, הן תיבת התהודה של הסיפורים המוקדמים שחיבר הסופר הנודע. בן דמותו בסיפורים אלה מאזין לאנשים הפשוטים הנקרים בדרכו ומדובב את סיפוריהם, שכל כמה שהם בסיסיים לכאורה ומקומיים, הרי הם מתמצתים את גורל האדם באשר הוא. כך הופכות אותן דמויות שוליות ובנות-חלוף, האובדות בערבה, לנצחיות וגדולות ממש כמוה.

השורה התחתונה: מגדולי הספרות הרוסית של תחילת המאה העשרים. עובדה מעניינת – פארק גורקי במוסקבה קרוי על שמו של הסופר.


גלגולי אהבה – אליס מונרו
הוצאת מחברות לספרות / מאנגלית: אורטל אריכה

קובץ סיפורים נוסף פרי עטה של אמנית הפרוזה מהמוערכות בעולם, המשרטט כרוניקה רגישה ורחומה של זמננו. מונרו מובילה את הקוראים אל הפינות האינטימיות ביותר של חיי השגרה הפשוטים, ושם חושפת מי אנחנו באמת, אילו בחירות אנו עושים בחיינו, ומה ניסיון החוויה שלנו באהבה.

השורה התחתונה: כלת פרס נובל לספרות הפכה בשנים האחרונות למבוקשת מאוד במחוזותינו, ונראה כאילו אין חודש בו לא מתורגם ספר נוסף שלה לעברית. מומלץ מאוד, אבל רק לחובבי הסיפור הקצר ובעלי עור עבה במיוחד.


גם השמש היא כוכב – ניקולה יון
הוצאת כנרת / מאנגלית: יעל אכמון

נטשה מאמינה במדע ובעובדות, לא בגורל או בייעוד. לא בחלומות שלעולם לא יתגשמו. היא לא נערה מהסוג שפוגשת נער חמוד ברחוב בניו יורק ומתאהבת בו. לא כשעומדים לגרש את המשפחה שלה לג'מייקה בעוד שתים־עשרה שעות. דניאל תמיד היה הבן הטוב, התלמיד הטוב, זה שעומד בציפיות הגבוהות של ההורים. אף פעם לא המשורר או החולם. אבל כשהוא רואה אותה, הוא שוכח מכל זה. משהו בנטשה גורם לו לחשוב שהגורל מייעד משהו מיוחד לשניהם.

השורה התחתונה: אהבה מעבר לפינה.


דאייה – מורי סמואל
הוצאה עצמית

סאגה משפחתית המשתרעת על פני ארבעים שנה, ומתארת את נדודיה של משפחה לקזבלנקה, פריז, ניו יורק, ולריביירה הצרפתית. הציר העלילתי מתפתח על פני זמן, מרחב ומערכות יחסים מפותלות ומסעירות שמונעות על ידי רגשות עזים. האהבה היא שמפעילה את הדמויות ובעיקר את האישה הדומיננטית והחזקה, על גלגוליה השונים, שמושכת בחוטים ומפעילה את כל הדמויות ברומן.

השורה התחתונה: עלילה ארוכה ומתפתלת המותאמת לחובבי הדרמות חובקות העולם.


דירה בפריז – גיום מוסו
הוצאת כנרת, זמורה ביתן / מצרפתית: אביגיל בורשטיין

מדלן, שוטרת לונדונית צעירה, שוכרת סטודיו בסמטה פריזיאית קסומה כדי להתבודד ולנוח. באותו יום ממש מגיע לסטודיו גספר, סופר מניו יורק, כדי לכתוב בבידוד. בגלל טעות של מתווך דירות, נגזר עכשיו על שני המתבודדים הללו להיות ביחד. הסטודיו השתייך לצייר המפורסם שון לורנץ, שמת לפני שנה והשאיר שלושה ציורים שנעלמו. מדלן וגספר – המוקסמים מגאונותו ומסוקרנים מגורלו המר – מחליטים לשלב כוחות כדי לאתר את הציורים רבי הערך האלה. אין להם דרך לדעת, שכדי לחדור לסודו האמיתי של שון לורנץ יהיה עליהם להתעמת עם השדים שלהם עצמם, בחקירה שתשנה את חייהם לנצח.

השורה התחתונה: הייתם מצפים שכל ההקדמה הזאת תיגמר ברומן רומנטי, אבל לא, מדובר בכלל במותחן בלשי, מה שהופך אותו למעט יותר מעניין.


האבוקדו שלא יבשיל – מאת איליין דנדי
הוצאת פן וידיעות ספרים / מאנגלית: רחל פן

סאלי ג'יי גורס היא צעירה אמריקאית חדורת מטרה. אלה שנות החמישים, היא צעירה והיא בפריז. בשיער צבוע בוורוד, כשלגופה שמלות ערב בשעות היום, סאלי נודרת להפוך למקומית יותר מהמקומיות עצמן. היא בונה תכנית לשיפור עצמי שכוללת רומן עם גבר נשוי (שדועך כשהיא קולטת שהוא פנוי ורוצה להתחתן איתה), לילות במועדוני קברט וג'ז בחברת מגוון "אזרחי העולם", הסתבכות עם סוציופת מקסים ותפקיד קטן בסרט שממומן על ידי לוחם שוורים מפורסם. אבל תכנית חינוכית שכזאת לא באה בחינם. האם סאלי תיאלץ לשוב לחייה המשמימים שצפויים לה בארצות הברית או שאולי תצליח לשמר את הקיום הפריזאי הסוער שאימצה לעצמה?

השורה התחתונה: ברידג'ט ג'ונס, גרסת ניו יורק של שנות החמישים.


האחרות – שהרה בלאו
הוצאת זמורה ביתן

פעילה פמיניסטית מתגלה בדירתה ללא רוח חיים, קשורה לכיסא, לידיה מודבקת בובת תינוק ועל מצחה חרוטה כאות קין המילה 'אמא'. כאשר שחקנית ידועה נרצחת באותו אופן פולחני, התקשורת כמרקחה, והמשטרה מחפשת אחר החוט הקושר בין הנשים. שילה הלר, גיבורת הספר, מדריכה במוזיאון התנ"ך, יודעת היטב מהו. היא גם יודעת ששתי הקורבנות לא היו הראשונות ששילמו בחייהן על הברית החשאית שכרתו לפני שנים, כשהיו ארבע סטודנטיות באוניברסיטת בר אילן. מה ששילה אינה יודעת הוא האם היא החשודה? או אולי דווקא הקורבן הבא? מי מעוניין להרוג נשים המסרבות להביא חיים לעולם, ולמה? לשאלות של שילה יש תשובה אחת. אבל זו התשובה היחידה שהיא אינה מוכנה לקבל.

השורה התחתונה: האם יכול להיות שרק כותב שורות אלה תוהה איפה סאגה נורן שתבוא לפתור את התעלומה?


הדברים שאיבדנו באש – מריאנה אנריקס
הוצאת עם עובד / מספרדית: אדם בלומנטל

ילדה בעלת מום נכנסת לבית ריק בשכונה ולא נמצאת עוד לעולם, מדריך תיירים שנישואיו במשבר מפתח אובססיה לפושע סדרתי, עובדת סוציאלית שפוטרה משוכנעת שבבית השכן מוחזק בתנאי עבדות ילד מפלצתי, נשים מעלות את עצמן על המוקד במחאה על רצח נשים בשריפה. סיפוריה של הסופרת הארגנטינית הצעירה מריאנה אנריקס מכניסים את הקוראים ללא גינונים מיותרים לעולמות מסויטים שקורים בהם דברים שהשכל הישר לא מוצא להם הסבר, ועושים זאת בלי לתת את המילה האחרונה להיגיון או לתפיסת המציאות הנאורה.

השורה התחתונה: קובץ סיפורים קצרים שנע על התפר של סטיבן קינג וקלי לינק, וזה לאו דווקא רע.


החברה של גברת מגרה – ז'ורז' סימנון

החברה של גברת מגרה – ז'ורז' סימנון
הוצאת עם עובד / מצרפתית: רמה איילון

גברת מגרה ממתינה על ספסל בגן הציבורי לתורה אצל רופא השיניים, ומתיידדת עם אישה זרה ובנה הפעוט. היא לא יודעת שהחברות החדשה תוביל אותה, בפעם הראשונה, לסייע לבעלה בפתרון חקירה שהגיעה למבוי סתום. מגרה מנסה לפענח רצח אכזרי שהתרחש לא רחוק משם, אבל כיצד יוכל לגלות מי הרוצח כשאין לו אפילו גופה? החקירה הולכת ומסתבכת, ומסתבר ששלל דמויות מפוקפקות, שלכאורה אין ביניהן כל קשר, מעורבות בפרשה. האם חברתה של גברת מגרה לספסל בגינה היא החוליה החסרה?

השורה התחתונה: המפקח מגרה לא נח לרגע, בעיקר כשנראה שהוצאת עם עובד שמה לעצמה מטרה לפרסם את כל הספרים שלו במהירות האפשרית.


המרגל האנגלי – דניאל סילבה

המרגל האנגלי – דניאל סילבה
הוצאת כנרת, זמורה ביתן / מאנגלית: יעל אכמון

בחורה ביישנית ויפהפייה הופכת לאשת המלך־לעתיד של אנגליה. המלכה לא מתה עליה. התקשורת דווקא כן. ואז מתחילות הצרות, הבגידות והגירושין המתוקשרים. הנסיכה לשעבר מחליטה לפתוח פרק ב' בחייה. היא עולה על יאכטה יוקרתית, וכל קשר עם כלי השיט אובד. כששרידי ספינה מתגלים בים מתעורר חשד כבד להתנקשות באהובת ההמונים שהפכה לסמל. מי שנקרא לפענח את התעלומה ולאתר את המתנקש הוא המרגל גבריאל אלון. למזלו, הוא לא צריך לרדוף אחרי החשוד לבד. כריסטופר קלר, איש הקומנדו הבריטי, נמצא שם כדי לעזור לו.

השורה התחתונה: עוד חוקר שלא נח לרגע הוא המרגל גבריאל אלון, עם השם בעל הגוון הישראלי משהו, שחוזר בפעם ה- 15 לשדה הקרב הספרותי למרדף חסר מעצורים.


המשכונאי – אדוארד לואיס וולנט
הוצאת מחברות לספרות / מאנגלית: תום דולב

בגיל 45, סול נצרמן – ששרד את ברגן־בלזן אך איבד שם את אשתו וילדיו — מנהל בית משכונות בהארלם. אבל העסק הוא רק כסות לפעילות אחרות של גנגסטר, שמשלם לנצרמן משכורת נוחה תמורת שירותיו. סול מבקש להסתגר מהעולם שסובב אותו, אך לשווא. חלומותיו רדופים על ידי עינויי העבר שלו, והמציאות המחוספסת והאלימה חודרת לתוך חנותו וחייו וגורפת אותו לתוכה.

השורה התחתונה: האם ישראל של 2018 מוכנה למסר האנטי אלים של הספר הזה, שגורס שרק על ידי הזדהות עם סבלו של האחר יכול הניצול להתעלות מעבר למורשתו הטראומטית? לצערנו אנחנו יודעים מה התשובה.


המתמטיקה של הסימפסונים – סיימון סינג
הוצאת עליית הגג וידיעות ספרים / מאנגלית: ?

ייתכן שצפיתם במאות פרקים של הסימפסונים (והסדרה התאומה שלה, פיוצ'רמה) מבלי להבין כלל שהוטמעו בהם בצורה מתוחכמת התייחסויות שנונות למתמטיקה, החל במשוואות מפורסמות וכלה במשפטים והשערות בחזית המחקר. סיימון סינג מגלה את קיומם, מבליט את ההברקות של כותבי התסריטים, רבים מהם בעלי תארים מתקדמים במתמטיקה בנוסף לחוש הומור נדיר שניחנו בו.

השורה התחתונה: לא רק לחובבי מתמטיקה, בטח שלחובבי הסימפסונים.


הסמל האבוד – דן בראון
הוצאת כנרת זמורה ביתן / מאנגלית: גיא הרלינג

רוברט לנגדון מוזמן להרצאה בבניין הקפיטול. דקות אחר הגעתו מסתבר כי מישהו השאיר עבורו חפץ מטריד, שעליו חמישה סמלים מסתוריים. לנגדון מבין שזוהי הזמנה להתוודע לחוכמה עתיקה שנחשבה אבודה זה אלפי שנים. כשלנגדון מגלה כי מורהו הרוחני וחברו הטוב, פיטר סולומון, נחטף על ידי אדם מסתורי שאף הוא מחפש אחר אותה חוכמה עתיקה, הוא מבין שאין לו ברירה אלא להיענות להזמנה. במהלך 12 השעות הבאות יצא לנגדון למסע תזזיתי להצלתו של פיטר, שידרוש ממנו כוחות פיזיים ואינטלקטואליים כבירים. הוא יתוודע אל סודותיו הכמוסים ביותר של ארגון הבונים החופשיים, ילמד את נפלאותיו של מדע מסתורי, יפענח צפנים עתיקים וסבוכים ואף יישיר מבט אל המוות.

השורה התחתונה: הסדרה שהייתה אמורה להסתיים לפני שניים או שלושה ספרים חוזרת שוב, ובקרוב בוודאי תהפוך לשובר שורות מופרך בכיכובו של טום הנקס.


העוזבים – ליסה קו
הוצאת תמיר-סנדיק / מאנגלית: אינגה מיכאלי

בוקר אחד יוצאת אמו של דֶמִינג גוּאוֹ, מהגרת לא חוקית מסין, לעבודתה במכון יופי בברונקס ולא חוזרת הביתה. בן זוגה ואחותו, שבדירתם מתגוררים דמינג ואמו, אינם מצליחים להתחקות אחר עקבותיה. בהיעדר קרובי משפחה שיטפלו בו מועבר דמינג בן האחת-עשרה אל משפחת אומנה סינית ובהמשך מאומץ על ידי בני הזוג וילקינסון, אנשי אקדמיה לבנים מלאי כוונות טובות, שמשנים את שמו לדניאל ומצפים שישאיר מאחור את זיכרונותיו מאמו ומהקהילה בה גדל. כעבור עשר שנים, כאשר דניאל נמצא בנקודת משבר בחייו, הוא מקבל מידע חדש על אודות אמו ונפתחת בפניו האפשרות לברר מי הוא באמת ולקבל תשובות לשאלות שרודפות אותו מילדות.

השורה התחתונה: דרמה משפחתית נוגעת ללב ולעוד כמה איברים פנימיים


העיר העשרים ושבע – ג'ונתן פראנזן
הוצאת עם עובד / מאנגלית: ארז וולק

1984. סנט לואיס, שמאה שנים קודם לכן הייתה השער למערב הפרוע והעיר הרביעית בגודלה בארצות הברית, דועכת בשיכחונה על גדת המיסיסיפי. ס' ג'אמו, צעירה מסתורית מהודו, ממונה לראשות המשטרה המקומית, וזמן קצר לאחר מכן אוחזת רוח סערה בעיר המנומנמת. תנופת בנייה חריגה, מעשי טרור, שוחד מיני ועיתונות מוטה הם רק כמה מסימניה. האם יצליח מרטין פרובסט, מהנדס הבניין ישר הדרך, לעצור את שטף השחיתות?

השורה התחתונה: ספר שני ברשימה לג'ונתן פראנזן. הפעם מדובר ברומן הראשון של הסופר, ואנחנו מקווים שבניגוד לרומנים ראשונים של סופרים אחרים (בלי להזכיר שמות או לכתוב " מסתרי פיטסברג"), לא מדובר בכתב יד בוסרי בצורה כמעט בלתי קריאה.


הפלא שם למטה –אלן סטיקן דאל ונינה ברוקמן
הוצאת מודן / מאנגלית: ניצן לפידות

מדריך עדכני, שופע מידע וידידותי לנשים (וגם גברים) שעוסק באיבר המין הנשי. הספר נכתב עבור כל הנשים: אלה שאינן בטוחות שגופן מתפקד ונראה כמו שצריך ואלה המאושרות והגאות, שרוצות לדעת עוד על שמתרחש בין רגליהן, מתוך אמונה שהמפתח לבריאות טובה – מינית וכללית – טמון בהבנה של מנגנוני הגוף ובמיוחד בהבנת הפלא שם למטה. המדריך נכתב בתחילה כבלוג על ידי נינה ברוקמן ואלן סטיקן דאל, כאשר היו סטודנטיות לרפואה ומדריכות לחינוך מיני. עד מהרה צבר הבלוג פופולריות עצומה. הספר ראה אור בנורווגיה ולאחר מכן תורגם לשלושים שפות.

השורה התחתונה: אהמ. אין לי מה להגיד על ספר הזה.


השנאה שנתתם – אנג'י תומאס
הוצאת כנרת / מאנגלית: איילת אטינגר ואהד זהבי

סטאר, אפרו-אמריקאית בת שש-עשרה, חיה בשני עולמות: בשכונת העוני שבה נולדה וגדלה, ובחברת הילדים העשירים מהתיכון היוקרתי שלה בפרברים. האיזון העדין בין השניים נשבר לרסיסים כאשר שוטר לבן יורה בחבר הכי טוב של סטאר, והיא העדה היחידה שיכולה להפליל אותו. האם לסטאר יהיה הכוח להוביל את המאבק שיוציא את האמת לאור? ומה המחיר שתיאלץ לשלם על כך?

השורה התחתונה: מתיחות בין-גזעית בארצות הברית שמציבה מראה מול החברה האמריקאית. כי נראה שבזמן האחרון כולם אוהבים לשנוא.


השער האבוד – אביטל דיקר
הוצאת עם עובד

חייהם של שלושה בני נוער – יהודי, ערבייה מוסלמית ונוצרי – מצטלבים כשהם מוצאים את עצמם בליבו של פיגוע טרור רחב היקף שבו נפגעים הוריהם. כדי להינצל עליהם לוותר על כל מה שהם יודעים ומכירים. לכודים בתוך העיר הבוערת, אניס, ים ומור נמלטים בעזרת מפה מסתורית אל מערכת מנהרות סודית מתחת לעיר העתיקה בירושלים, ושם עליהם למצוא שער קדום שהאגדות מספרות כי הוא מוביל ישר אל ממלכת השמיים. אולם הקרב הקשה מכול מתחולל בתוכם. האם יצליחו לגלות את פשר הקשר העמוק והמסתורי המחבר ביניהם, ששורשיו מגיעים לחיים קודמים ומעבר להם? האם יצליחו לוותר על דעות קדומות כדי להגיע לאמת ולמצוא את השער? מסע התבגרות מואצת אל גבולות ההעזה והאהבה. ברומן קולח ומותח אביטל דיקר מוליכה את גיבוריה בנשימה עצורה עד לסוף הבלתי מתפשר.

השורה התחתונה: עלילה שמתחילה כמו פתיחה של בדיחה, הופכת לדרמה אנושית ומיד אחר כך לסיפור הרפתקאות מזן מחפשים את המטמון. אם הספר הזה גם כתוב טוב, יש כאן את כל הנתונים ההתחלתיים לרב מכר.


זרה בטנג'יר – כריסטין מנגן
הוצאת מטר / מאנגלית: מיכל רביד

כשאליס עברה לגור עם בעלה הטרי בטנג'יר, האדם האחרון שציפתה לראות היה לוסי מייסוֹן. אחרי התאונה שהתרחשה באוניברסיטת בנינגטון, שתי החברות – שפעם גרו יחד במעונות והיו צמד בלתי נפרד – לא דיברו זו עם זו במשך יותר משנה. ובכל זאת, לוסי הגיעה וניסתה לתקן את המעוות ולהשיב את היחסים לקדמותם. אולי אליס צריכה דווקא לשמוח. היא לא הסתגלה לחיים במרוקו, ופחדה מדי לצאת אל השווקים ההומים ואל החום המכביד. לוסי – שתמיד היתה אמיצה ועצמאית – עוזרת לאליס להגיח מדירתה ולתור את הארץ. אבל עד מהרה משתלטת על אליס תחושה מוכרת, היא מרגישה שלוסי שולטת בה ולוחצת עליה עד מחנק. ואז בעלה של אליס, ג'ון, נעלם, ואליס מתחילה להטיל ספק בכל מה שקורה סביבה: ביחסיה עם חברתה המסתורית, בהחלטתה לבוא לטנג'יר מלכתחילה ובמצבה הנפשי שלה עצמה.

השורה התחתונה: משהו רקוב בממלכת מרוקו.


חוק ומסג – ברנדון סנדרסון
הוצאת אופוס

שלוש מאות שנים אחרי האירועים שתוארו בטרילוגיית הערפילאים, העולם סקדריאל נמצא על סף העידן המודרני. מסילות רכבת הונחו לאורך התעלות, מנורות חשמל הותקנו ברחובות ובבתי העשירים וגורדי השחקים הראשונים מתנשאים כעת אל העננים. כל הגיבורים עברו אל דפי ההיסטוריה – או לספרי הדת, אך למרות הקדמה הטכנולוגית, אמנויות הקסמים הישנות ממשיכות לתפקד בעולם החדש. אמנויות קסם אלה הן מרכיב חשוב והכרחי לאלה שמנסים להשליט חוק וסדר באותם מקומות עוינים. אחד מאותם אנשים הוא ווקסיליום לדריאן, דו-כוח נדיר, שיכול לדחוף מתכות ולהפוך את עצמו לקל או כבד כרצונו. אחרי עשרים שנה בארצות הספר, ווקס נאלץ לחזור אל העיר הגדולה אלנדל, וכעת הוא נדרש להניח מידו את האקדחים ולקבל על עצמו את החובות של ראש בית אצולה. או כך לפחות הוא חושב.

השורה התחתונה: אם קראתם את טרילוגיית הערפילאים אולי הבנתם משהו ממה שכתוב פה. יתר בני התמותה ייאלצו להסתפק בזה.


למצוא אותה – ליסה גרדנר
הוצאת כנרת, זמורה ביתן / מאנגלית: אסף שור

שבע שנים חלפו מאז שפלורה, אז תלמידת קולג' תמימה וחסרת דאגות, נחטפה בחופשת האביב. במהלך 472 ימים היא למדה שיעור מחריד על היכולת האנושית לשרוד. אחרי ששרדה בנס, היא מנסה להתרגל לחיים נורמליים, אם אפשר להגדיר ככה בחורה שבחדר השינה שלה יש קיר מלא בתמונות של נשים נעדרות. יום אחד נקראת הבלשית די־די וארן לזירת פשע ומוצאת שם אישה ערומה כפותה לצד גופת גבר. מהר מאוד מתברר שפלורה היתה בקשר עם כמה מהחשודים הפוטנציאליים. האם פלורה טמנה מלכודת לחוטפים פוטנציאליים? האם היא קורבן או נוקמת חסרת מעצורים? אבל אז פלורה עצמה נעלמת, ודי־די נאלצת לבחון את האפשרות שמישהו אכזרי בהרבה אורב בסמטאות בוסטון ובמרתפיה. מישהו שהפעם לא יאפשר לפלורה להימלט. די־די חייבת לפעול במהירות, להתגבר על הקשיים האישיים שלה ולמצוא אותה.

השורה התחתונה: לחובבי המתח האפל במיוחד. כמו כן, מזכיר מעט את עלילת הספר חטופה, שכתבתי עליו לא מזמן


לרדוף אחר אור הירח – נ.ר. גרין
הוצאת איפאבליש

רומן ההרפתקאות  הלוקח את הקורא למסע בזמן אל ספרד של המאה ה-19 ולסיפורה של מריה, בת רוזן סהרורית שנעלמה מביתה בליל סערה. במהלך שיטוטיה מאבדת מריה את זיכרונה, הופכת למושא השראה עבור אומן כנסייה ומגיעה לבסוף לקרקס מוזרויות, בניהולו של אדון ויטוריוס, אומן היפנוזה ידוע לשמצה, שם היא מוצגת בפני קהל כאחד ממוצגיו החריגים והופכת לחביבת הקהל במופע היפנוזה המשלב הליכה על חבל. במקביל מובא סיפורה של אנג'לה, בת לווייתה של הילדה היוצאת בעקבותיה במשלחת חיפוש. אנג'לה נאבקת על מקומה ועל הכרה ביכולותיה בעולם הנשלט כולו בידי גברים. במהלך מסעה היא מוצאת אהבה ביער אפוף מסתורין, חווה אובדן  ולבסוף, זוכה בעצמאותה.

השורה התחתונה: הרבה דברים מסתוריים קורים בספר הזה, בחסות של רומן תקופתי.


מה שקרה בהר – לוקה ד'אנדראה
הוצאת כנרת, זמורה ביתן / מאנגלית: אביגיל בורשטיין

ג'רמיה סלינג'ר, כוכב עולה בעולם הסרטים התיעודיים, מאשים את עצמו אחרי שהמסוק שלקח אותו להר בדולומיטים לצורך תחקיר התרסק בגללו. הוא הניצול היחיד. ועכשיו הדיכאון והסיוטים סוגרים עליו. רק בתו קלרה מצליחה להעלות חיוך על שפתיו, אבל כשהוא לוקח אותה לעמק סמוך עשיר במאובנים – הוא שומע בשוגג שיחה שמכניסה עניין חדש לחייו. מסתבר שב־1985 נטבחו שם בעמק באכזריות שלושה סטודנטים והרוצח מעולם לא נתפס. כל חושיו של סלינג'ר נדרכים. סלינג'ר הניו־יורקי נמצא רחוק מהבית, בהרים האיטלקיים הללו שבהם נולדה אשתו. אלא שהקהילה המקומית – הסגורה, המגובשת, השתקנית – מסתייגת מזרים שדוחפים את האף אליה, ובוודאי כאלה שמתחילים לחקור אותה על אירוע אפל מן העבר. הסיפור הולך ומידרדר, אך פתרון התעלומה הוא אולי הדבר היחיד שישמור על שפיותו של ג'רמיה.

השורה התחתונה: רצח מסתורי ופוסט טראומה היו מאז ומעולם טריגרים מעולים לספרי מתח.


מילים ששמרתי בלב – הלן קאלן
הוצאת פן וידיעות ספרים / מאנגלית: רחל ויסר

ויליאם וולף עובד כבלש מכתבים במחלקת המכתבים המתים של מזרח לונדון. מדי יום הוא מנסה לפתור את התעלומות שמאחורי מאות מכתבים וחבילות שלא הגיעו ליעדם, ולסייע להם להשלים את מסעם. כשהוא מתחיל למצוא מכתבים אשר נכתבו על ידי אישה בשם וינטר לאהובהּ (שאותו מעולם לא פגשה), הוא משתכנע שלמעשה כתבה אותם עבורו. נישואיו של ויליאם מתפוררים, ומכתביה של וינטר מציעים לו מפלט ואפשרות רומנטית חלופית. הוא נקרע בין המציאות הקשה של מערכת היחסים הבעייתית שלו עם אשתו לבין הריגוש מאהבה חדשה עם וינטר, לו רק היה יכול למצוא אותה. בעזרת הרמזים ששתולים במכתביה מתחקה ויליאם אחר מה שעשויה להיות התעלומה החשובה ביותר שהתגלגלה לפתחו כשהוא נחוש לפצח אותה.

השורה התחתונה: אהבה מעבר לפינת שולחן הכתיבה.


מרק סוס – ולדימיר סורוקין
הוצאת לוקוס / מרוסית: פולינה ברוקמן

גבר מפתח אובססיה לצפייה באישה מסוימת בעת שהיא אוכלת ומשלם לה כדי שתופיע לפניו פעם בחודש; נסטיה בת השש־עשרה מגיעה יפה ורעננה אל המשתה הנערך לכבוד יום הולדתה; סופר חוזר לביתו הריק שבכפר ומבשל לעצמו ארוחה רוסית לתפארת; ארבע יפניות בקימונו זהה יורדות לשפת הנחל ומתקינות סעודה מהחיים עצמם. אלה ארבעה סיפורים מתוך הספר, העוסק כולו במזון ובמקומו בחיינו. בהומור אכזרי ובנימה פרודית סורוקין כותב על רעב, על תשוקה למזון גופני ורוחני, על אוכל בשלל צורותיו, על תרבות הבישול, ומגיש לקורא סעודה ספרותית מהפכת קרביים.

השורה התחתונה: אומרים על הסופר הזה שהספר שלו "שומן חזיר תכול" מדורג במקום השלישי ברשימת הספרים המזיקים לקריאה. עשו עם פריט האינפורמציה הזה מה שתרצו.


משחקי היעלמות – רוג'ר הובס
הוצאת כנרת, זמורה ביתן / מאנגלית: גיא הרלינג

הגוסטמן עובד לבד. הוא הפושע הכי טוב בעולם, אבל אף אחד לעולם לא ידע זאת. טוב, כמעט אף אחד. הייתה לו מורת דרך. אנג׳לה לימדה אותו איך להפוך לפושע, איך לתכנן שודים. הם אפילו עבדו יחד, לפני שש שנים, בשוד ההוא בקואלה למפור. אחרי מה שקרה שם, היא נעלמה. כעת הגוסטמן מקבל ממנה קריאה לעזרה. הוא מקווה שזאת היא אבל לא יודע בוודאות. הוא חייב לבדוק, אחרי כל מה שעשתה בשבילו. מעורבים בעסק כמה טיפוסים מפוקפקים, המון כסף ממקור לא ברור ואבני חן. או שהוא ימחק את החוב, או שהוא נכנס ביודעין למלכודת. יש דמויות מפתח שאתה מסכן את חייך עבורן.

השורה התחתונה: לפעמים צריך לכבות לרגע את המוח כשמתחילים לקרוא.


נטל ההוכחה – אילת שמיר
הוצאת עם עובד

רומנו, עורך דין חיפאי, נקלע לקרב של חייו. שנים עברו עליו בשולי האירועים הגדולים, עד שהוא נקרא להגן על נגר ערבי שהיה מעורב בתקרית אלימה ומגלה שנלכד בסבך מוסרי ורגשי שלא שיער את מידותיו. מה שנראה כסכסוך עסקי מגלה פנים אחרות מרגע שנחשפים שורשיו בעבר, כשהמעסיק עוד נקרא בשם אחר. בחלוף שלושה עשורים מתברר שדבר לא נשכח. האם תעלה עכשיו ממעמקי השנים אשמה נוספת, חמורה יותר, או להפך, יתגלו שם נסיבות מקילות? ואולי לא טינות מן העבר יכריעו, אלא ההווה ואהבה שאינה תלויה בדבר?

השורה התחתונה: בדיוק אותה הערה שהייתה לי על הספר הקודם.


צריך לעשות את זה יותר – אודי שרבני
הוצאת ספרית פועלים

קורא ספרים אובססיבי, קופירייטר לשעבר וזוג אוהבים – דיאלוגיסט של סדרות טלוויזיה ופסיכולוגית קלינית – נקלעים ב"צריך לעשות את זה יותר" לשלל מצבי קיצון ומייצרים במו ידיהם סיטואציות על גבול האבסורד. הם נעים במרחב עירוני דחוס, חסר מרגוע, משתתפים בטקסי היומיום בדרך שהיא ייחודית רק להם. ביקור במוזיאון הופך להיות מיצג בפני עצמו, דיאלוגים ספרותיים עוברים סימפּוּל ומקבלים חיים משל עצמם, נסיעה שגרתית–לכאורה בנתיבי איילון מביאה לשיתוק של מדינה שלמה, חיי היומיום של זוג מוצגים כתסריט. כך קורה בארבעת סיפורי הקובץ. הדמויות האקסצנטריות מהלכות ברחובותיה הצדדים של העיר, בין קבצניה ותמהוניה, כמו גם בסמטאות הנחבאות של תודעתן. מבעד לתפיסת עולמן – ספקנות חובקת–כל – מזדהרים רגעים מלאי חום ואנושיות בתוך אותו משחק גדול, הקרוי חיים.

השורה התחתונה: קובץ סיפורים אורבניים ואקסצנטריים במיוחד.


קורא לה אלה – טל פרידמן
הוצאת כנרת זמורה-ביתן

אלה זוכרת מעט מאוד על עברה הטראגי: ילדותה בצל אמא מופרעת וסב מפחיד, הפנימייה האלימה והקשוחה שבה התחנכה, ד"ר וייסמן המאיים. רק דבר אחד היא לא שוכחת לעולם — היא ואחיה התאום אלון תמיד יהיו שם אחד בשביל השני. היא יודעת זאת היטב, למרות שלא ראתה אותו או שמעה ממנו שנים רבות. כשסבה נפטר והנושים צרים עליה, אלה יוצאת לחפש אחר אחיה, מבלי לדעת שבכך היא מחוללת תגובת שרשרת איומה. אך כשאירועים מוזרים ואפלים מתחילים להתרחש סביבה, ודמויות מן העבר נופלות קורבן בזו אחר זו בשלל מיתות משונות, אלה מבינה שאין דבר מסוכן יותר מהשכחה, וכי עליה לשוב אל המקומות שבהם הכול התחיל ולתבוע לעצמה את עברה.

השורה התחתונה: אחד המותחנים המסקרנים ברשימה.


שובי נפשי – יהודית רותם
הוצאת עם עובד

שני גורלות, שני סיפורי חיים של שתי נשים, נפרשים זה לצד זה בספרה החדש של יהודית רותם. יולי, עובדת זרה מאוקראינה, נמלטת מחיי עוני ומחסור ומהתעמרותו של אבי בניה, ומגיעה לתל אביב עם בנה הקטן. האישה הצעירה רוקמת מערכת יחסים מהוססת ועדינה עם מבקש מקלט אריתראי, שסיפורו נגול אף הוא על רקע מציאות חייו הבלתי אפשרית. שלי, המבוגרת מאוד מיולי,  נטשה את חייה הקודמים כדי לזכות בחירות ובחיי-אהבה ויצירה, ובעודה מתעמתת עם זיכרונות עברה ועם געגועיה לאישה המת, היא נסחפת ללועה של אהבה מאוחרת, מטלטלת וסוערת, המאיימת על אושיות עולמה. לכאורה אין קשר בין שני הסיפורים המתקיימים בעולמות רחוקים זה מזה ובין השתיים השונות כל כך זו מזו. אך על אף השוני, חוט סמוי מחבר ביניהן, ולא רק בשל ברי, גבר דתי, רב-צדדי ופתייני, הנכנס לחייהן ויוצא מהם כדמות חידתית, שקסמה מתעתע.

השורה התחתונה: כמעט וקיבל ציון לשבח על התקציר המסקרן, עד שהגיעה השורה האחרונה והרסה הכל. ועדיין, לחובבי הפרוזה הקשה.


וכרגיל, להבהרה המובטחת:
מדור זה נועד לרכז את מיטב הספרים שהגיעו במהלך החודש למדפים, ומתן דעה אישית תוך הישענות על התקצירים, על ההיסטוריה ועל חוש הדרמה המפותח מאוד (ולעתים חסר הטעם והרגישות) של הכותב כמקור התייחסות. אם מישהו נפגע מהדברים, אנחנו מתנצלים מראש.

וכעת להערה מנהלתית:
בהכנת הרשימה הזו ורשימות רבות אחרות באתר הושקעו שעות רבות של עבודה. כיום האתר מתקיים מתרומות ומפרסומות שנועדו לתמוך בהוצאה הכלכלית של קיומו. אני יודע שאף אחד לא אוהב פרסומות, אבל הן חיוניות להמשך קיומו של האתר, ועל כך אני מתנצל. אם אתם מעוניינים לתמוך באתר ובהמשך קיומו (ואולי גם לגרום לכך שהפרסומות יירדו ממנו ביום מן הימים) אתם יכולים לעשות את זה בכמה דרכים . 1- להמשיך להגיע לכאן ולקרוא את מה שיש לי לכתוב. זאת הסיבה העיקרית (אם לא היחידה) שהאתר הזה קיים. אלוהים עדי שאני לא מרוויח ממנו. 2- לשתף את האתר עם כל מי שאתם חושבים שעשוי ליהנות מהתכנים שבו. 3- אם ממש בא לכם, אתם יכולים לתרום לאתר, או לפחות לקרוא כאן למה כדאי לכם לעשות את זה.

תודה, והמשך קריאה מהנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

אולי תהנו לקרוא גם:

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

amzn_assoc_ad_type = "banner"; amzn_assoc_marketplace = "amazon"; amzn_assoc_region = "US"; amzn_assoc_placement = "assoc_banner_placement_default"; amzn_assoc_campaigns = "audible"; amzn_assoc_banner_type = "promotions"; amzn_assoc_p = "12"; amzn_assoc_banner_id = "0Z68Q01CTR8DRYB25DR2"; amzn_assoc_width = "300"; amzn_assoc_height = "250"; amzn_assoc_tracking_id = "writersblo047-20"; amzn_assoc_linkid = "5494b6a91ab8b164d63afc9db44ca5a0";

מגזין הספרות "מחסום כתיבה" נותן לכם את הספר "מחשבות סרק של הולך בטל" במתנה

דילוג לתוכן