יום חמישי 28 במרץ 2024

לוגו האתר - מחסום כתיבה
ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף – נובמבר 2015

שתפו

שתפו

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

סקירה קצרה ובלתי אמצעית של כמה מהספרים המסקרנים שעלו החודש על מדפי חנויות הספרים.

אהבתה של גברת רוטשילד – שרה אהרוני
הוצאת משכל (ידיעות ספרים)

אהבתה של גברת רוטשילד

יומנה של גוטל, נערה צעירה בת העיר פרנקפורט של המאה ה- 18, חושף את מאווייה הכמוסים ביותר, רגשותיה ומחשבותיה, אך גם מספר מבעד לעיניה את סיפורה של יהדות גרמניה בימים בהם קם אדם שלימים יהיה בעלה של המספרת, יצא כנגד ההגבלות והאיסורים על אחיו היהודי ונלחם לשוויון זכויותיהם ובד בבד מייסד אימפריה פיננסית. זהו סיפורו של מאיר רוטשילד והשושלת המפוארת שהקימו הוא ואשתו, אך גם סיפורה של התקופה מלאת תהפוכות ההיסטוריים.

השורה התחתונה: חובבי הז'אנר כפי הנראה ייהנו מהרומן רחב היריעה ומהתחקיר היסודי שליווה את כתיבתו.


אלמונים באמריקה – כריסטינה אנריקס
הוצאת מטר / מאנגלית: עידית שורר

אלמונים באמריקהסיפורן של שתי משפחות מהגרים הנשזרות זו בזו בעקבות האהבה. כשמריבל, בתם בת החמש-עשרה של ארטורו ואלמה ריוורה נפגעת בתאונת דרכים, הם מחליטים לעזור את החיים המוכרים להם במקסיקו ולעבור לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, שם אולי יצליחו הרופאים להיטיב את מצבה. פגישה גורלית של מריבל בחנות "הכל בדולר" עם מיור טורו, בן למשפחת מהגרים מפנמה, מסמנת את תחילת סיפור האהבה בין השניים ואת תחילתה של ידידות אמיצה בין שתי המשפחות שמחפשות את עצמן ואת זהותן בביתן החדש.

השורה התחתונה: למרות שאנשי השיווק של ההוצאה עושים הכל כדי לציין שהספר "מרתק, ישיר ואנושי – יצירה מקורית רבת עוצמה", נשמע כאילו הספר באמת עונה על ההגדרות האלה. זהו ספרה השלישי של הסופרת האמריקאית והראשון שמתורגם לעברית.


הדרך של אידה – רוברטו פיגליה
הוצאת חרגול / מספרדית: ליה נירגד

הדרך של אידהריקרדו פיגליה חוזר אל דמותו של העיתונאי והסופר הארגנטיני אמיליו רֵנסי בספרו השלישי המתורגם לעברית. הפעם מוזמן הסופר ללמד באוניברסיטה אמריקאית נחשבת, בה הוא נחשף לאורחותיהם של האקדמאים האמריקאים. העלילה מסתבכת כאשר מרצה עמיתה בחוג לספרות מוצאת את מותה בתאונה והעיתונאי הוותיק מחליט לחקור בעצמו את הפרשה.

השורה התחתונה: כתיבתו המיוחדת של פיגליה דרך פיו של אמיליו רנסי, על משפטיה השבורים וסגנונה התמציתי, דוחסת  לתוכה עוצמות אדירות. ריקרדו פיגליה נחשב לאחד הסופרים הארגנטינאים החשובים בני זמננו, כך שרב הציפיות מהספר הזה גבוה במיוחד.


החבורה מברלין – ארנסט האפנר
הוצאת אחוזת בית / מגרמנית: יוסִפיה סימון

החבורה מברלין - ארנסט האפנרארנסט האפנר מביא את סיפורה של קבוצת מחוסרי בית צעירים המנסים לשרוד בברלין של שנת 1932. זוהי רק חבורה אחת מני רבות של מי שנפלטו מהחברה, מי מסיבתו שלו, ונאלצים להתקבץ לחבורות ולפנות לשוליים של החברה על מנת שיוכלו לשרוד עוד יום. מלבד היותו סיפורה של החבורה, זהו גם סיפורה של החברה הגרמנית בימים שלפני עלייתה של המפלגה הנאצית וכתב אישום חריף כנגד מערכת החינוך ועל מוסדות העזרה הסוציאלית במדינת הרווחה.

השורה התחתונה: הספר יצא לאור לראשונה באמצע שנות השלושים של המאה העשרים ולאחר שזכה לשבחים רבים, נאסר לפרסום על ידי הנאצים והושמד. לפני מספר שנים התגלה הספר והוצא לאור מחדש, כשהוא מעורר עניין רב בקרב הקהילה הספרותית הבינלאומית.


משהו שרציתי לספר לך – אליס מונרו
הוצאת מחברות לספרות / מאנגלית: אורטל אריכה

משהו שרציתי לספר לך - אליס מונרו קובץ הסיפורים השני של אליס מונרו פורסם לראשונה בשנת 1974, אבל הוא ממשיך להיות רלוונטי ופורץ דרך למעלה מארבעים שנים לאחר שפורסם. שלושה עשר הסיפורים הקצרים שבקובץ מציגים את היכולות הפנומנליות של הסופרת הקנדית, אלה שקנו לה את שמה כאמנית הסיפור הקצר המודרני, וכאחת הכותבות הנחשבות והמשפיעות של המאה העשרים.

השורה התחתונה: אמנם לא ספרה הראשון של כלת פרס הנובל לספרות שתורגם לעברית, אבל הזדמנות נפלאה להכיר קצת יותר לעומק את עבודותיה המוקדמות.

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

אולי תהנו לקרוא גם:

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

amzn_assoc_ad_type = "banner"; amzn_assoc_marketplace = "amazon"; amzn_assoc_region = "US"; amzn_assoc_placement = "assoc_banner_placement_default"; amzn_assoc_campaigns = "audible"; amzn_assoc_banner_type = "promotions"; amzn_assoc_p = "12"; amzn_assoc_banner_id = "0Z68Q01CTR8DRYB25DR2"; amzn_assoc_width = "300"; amzn_assoc_height = "250"; amzn_assoc_tracking_id = "writersblo047-20"; amzn_assoc_linkid = "f70f575119ceb3db5513ff90410ca703";

מגזין הספרות "מחסום כתיבה" נותן לכם את הספר "מחשבות סרק של הולך בטל" במתנה

דילוג לתוכן