יום חמישי 25 באפריל 2024

לוגו האתר - מחסום כתיבה
ספרים חדשים

ספרים חדשים על המדף – ינואר 2017

שתפו

שתפו

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

סקירה קצרה ובלתי אמצעית של כמה מהספרים המסקרנים שעלו החודש על מדפי חנויות הספרים.

המון ספרים חדשים עלו החודש על המדפים. הנה טעימה קטנה מהם.

איזה מן אמא את? – פאולה דאליאיזה מן אמא את? – פאולה דאלי
כנרת זמורה ביתן / מאנגלית: עינב שגיב נקדימון

מה אם הבת של החברה הכי טובה שלך נעלמת, באשמתך? זה בדיוק מה שקורה לליסה קליסטו, אם לשלושה, ביום דצמבר קפוא אחד באזור האגמים באנגליה. היא מאבדת ריכוז לרגע אחד, וכל עולמה הופך לסיוט. לוסינדה, בתה בת השלוש־עשרה של חברתה הטובה, נעדרת. עכשיו ליסה שטופת ייסורי מצפון, וכולם מאשימים אותה. היא יוצאת לתקן את המצב. כשליסה מתחילה לקלף את הטבעות שסביב היעלמותה של לוסינדה, מתברר לה שכפר מגוריה השקט הוא לא מה שחשבה, ואולי גם חבריה הם לא כפי שנראה לכאורה.


אל תאמרי לי שאת פוחדת – ג'זפה קטוצ'להאל תאמרי לי שאת פוחדת – ג'זפה קטוצ'לה
ידיעות ספרים / מאיטלקית: עתליה זילבר

לסמיה, ילדה אפריקאית מסומליה, יש חלום. היא רוצה להיות אצנית ולייצג את ארצה באולימפיאדה. סמיה האופטימית חסרת התקנה מתאמנת בנחישות, ללא ציוד וביגוד הולמים, כשהמאמן שלה הוא עַלִי, חברה הטוב ביותר. היא לא מפסיקה לרוץ גם כאשר האלימות, הדעות הקדומות וההקצנה האסלאמית סביבה הולכות וגוברות, ומצֵרות את צעדיה. כנגד כל הסיכויים, ולאחר שהיא מנצחת בעוד ועוד תחרויות מקומיות, היא מתקבלת לנבחרת הלאומית של סומליה ואף מייצגת את ארצה בתחרויות בינלאומיות. רק כשהיא מבינה שאין שום סיכוי שתצליח להגשים את חלומה בארצה, יוצאת סמיה לריצה של חייה – למסע אל אירופה, שבה תוכל להתאמן בחופשיות, בלי כיסויי ראש וגוף, עם נעליים מתאימות, בגדי ספורט ומאמנים מקצועיים.


אני חושבת לגמור עם זה – איאן רידאני חושבת לגמור עם זה – איאן ריד
הכורסא הוצאה לאור / מאנגלית: יואב כ"ץ

בחורה צעירה נוסעת עם החבר שלה לפגוש את ההורים שלו שגרים בחווה מבודדת. היא רוצה לסיים את היחסים ביניהם או כך לפחות נדמה לה. אבל הביקור מתפתח בצורה שלא ציפתה לה, והיא מתחילה לפקפק בכל מה שידעה וחשבה על בן זוגה ומשפחתו. איאן ריד צולל אל תוך עומקה של נפש האדם כדי לברר מושגים פסיכולוגיים ופילוסופיים כמו זיכרון, פחד, אהבה, בדידות ורצון חופשי. כל אלה נמזגים לתוך עלילה קצבית, מותחת וטורדת מנוחה. איאן ריד הוא סופר ופובליציסט קנדי, מחבר שני ממוארים עטורי שבחים. "אני חושבת לגמור עם זה" הוא ספר הפרוזה הראשון שלו. לביקורת המלאה


גוף ראשון שני – סילביה מולויגוף ראשון שני – סילביה מולוי
הוצאת תשע נשמות / מספרדית: סוניה ברשילון

כמעט מדי יום המחברת מבקרת אצל חברתה, ורוקמת פרגמנטים כתובים – "אומאופטיים", מיקרו-קוסמיים – הנצמדים זה לזה בפרקים קטנטנים, ולאחר מכן מתאחדים לכדי יצירה שלמה ואורגנית. עם זאת, "גוף ראשון שני" הוא מסוג היצירות שקשה לקטלגן: גוונים, מחשבות מצולבות, זמנים משתנים לצד פשטות מקסימלית. לפתע הספר נקרא כיומן אישי, ואז כנובלה, ואז כמסה בנושא זמן ושפה, או כשיר הלל לחברות – ובכן, זהו פריט ספרותי יחיד במינו, מלא ברק, מרגש מאד, עקב היותו נטול רגשנות לחלוטין.


דברים שהשתיקה יפה להם – יונתן שגיבדברים שהשתיקה יפה להם – יונתן שגיב
הוצאת כתר

עודד חפר, המכונה "החופרת", אינו מרוצה. מילא ששנה אחרי הסיום המוצלח של חקירתו הראשונה התהילה והלקוחות אינם בנמצא, אבל כעת עודד מקבל משימה מעליבה: למצוא חתול שאבד לסבתו. במקום חתול, החופרת נתקלת בגופה. כשהגוויות נערמות וחיי סבתו לפתע נתונים בסכנה, עודד פותח בחקירה כשלרשותו אינטואיציה לקויה, רומן עם שוטר בארון ופה מלוכלך. המשך פרוע ומצחיק לרומן הבלשי "אין סודות בחברה". הבלש החד־פעמי שיצר יונתן שגיב מחליף סגנונות בווירטואוזיות חוצת מגדרים, מתפרץ למערבולת הזהויות המעמדיות, האתניות והלאומיות של הישראליוּת והופך מבלי משים למשורר של תל־אביב – על עינוגיה ושקריה.


היום שבו היא אהבה אותי – יוסף חרמוניהיום שבו היא אהבה אותי – יוסף חרמוני
הוצאת אחוזת בית

בגיל 75 מפרסם יוסף חרמוני רומן ביכורים שמשרטט את סיפור אהבתו לאישה אחת, בלתי מושגת, שהחל בהיותו בן 16 ועודנו נמשך גם כעת, לאחר מותה. זהו רומן אוטוביוגרפי יוצא דופן, הכתוב כולו כמכתב ארוך לאישה אהובה, שכבר איננה בין החיים. באוזניה המדומיינות הוא מתאר איך נכרכה נפשו בנפשה ואיך נותרה אהבתו כלפיה מוחשית וחיונית, עד שנעשתה כמעט לאיבר מאיברי גופו. מכתבו הוא וידוי נרגש ומכמיר לב שמהווה מעין מחקר דקדקני על רגעי האושר והסבל שמביאה איתה ההתאהבות. דרך תיאור העליות והמורדות בחייו ובאהבתו, חרמוני מתחקה אחר הכוח הטמון באהבה, המאפשר לה לחמוק מגבולות ההיגיון ולגבור על ההבחנות הברורות שבין חיים למוות.


המרגלת – פאולו קואלוהמרגלת – פאולו קואלו
ידיעות ספרים / מפורטוגזית: אראלה לרר

מאטה הארי היפהפייה והנועזת הגיעה לפריז כשהיא חסרת פרוטה. בתוך חודשים אחדים נעשתה לאישה המפורסמת ביותר בעיר האורות. כרקדנית היא הכתה בתדהמה את כל צופיה. כאשת תענוגות היא כישפה את הגברים העשירים ורבי-העוצמה ביותר בעולם. אבל כשהפחד השתלט על צרפת המסובכת עד צוואר במלחמת העולם הראשונה, אורח חייה של מאטה הארי היה לה לרועץ והיא עוררה את חשדם של השלטונות. היא נעצרה בחדר המלון שבו התגוררה בשאנז אליזה והואשמה בריגול. המרגלת הוא סיפור בלתי-נשכח על אישה שהעזה לקרוא תיגר על המוסכמות ושילמה על כך את המחיר הכבד ביותר.


התיקנים – יו נסבוהתיקנים – יו נסבו
הוצאת בבל וידיעות ספרים / מנורווגית: רות שפירא

גופתו של שגריר נורווגיה בתאילנד התגלתה בחדר מלון מפוקפק בבנגקוק כשסכין נעוץ בגבה. בשל קרבתו של השגריר לראש הממשלה, בנורווגיה חוששים שפרשיית הרצח תתפתח לכדי שערורייה פוליטית רבתי. הבלש הארי הולה מאוסלו נשלח לסייע למשטרה המקומית בחקירת הרצח. הארי משוטט ברחובות בנגקוק הסואנים, בין מועדוני חשפנות, מקדשים, מאורות אופיום ומלכודות תיירים, ותוך כדי כך מתוודע לקהילת הנורווגים בבנגקוק, רובם אנשים שיש להם סיבות משלהם לעזוב את המולדת ולהגר למדינה עם אקלים נוח ובלי הסכם הסגרה עם ארצם.


טוהר – ג'ונתן פראנזןטוהר – ג'ונתן פראנזן
ספריה לעם-הוצאת עם עובד / מאנגלית: ארז וולק

לפיפ טיילר אין הרבה בחייה. יש לה חוב עצום בגין הלוואות שלקחה למימון לימודיה; יש לה עבודה משמימה וחסרת עתיד; יש לה אימא תלותית שמסרבת לגלות לה מי אביה. מפגש אקראי לכאורה שולח אותה למסע המחבר בין יערות הגשם של בוליביה לגרמניה המזרחית, ובין שלטון השטזי לעריצות הרשתות החברתיות. את "טוהר" כתב פראנזן במשך חמש שנים, והוא הופיע באנגלית ב-2015. גם בספר זה, כמו בשני הרומנים הקודמים שלו, שומר פראנזן על המימד הביקורתי ועל שרטוט הדמויות הנהדרות המאפיין את כתיבתו ונשאר נאמן לעצמו וממשיך לכתוב את מה שהוא אוהב – ריאליזם קומי קודר שסוד טמון במרכזו.


כל הג'אז הזה – סנונית ליסכל הג'אז הזה – סנונית ליס
הוצאת סנונית תוכן

יום אחד נפרצת דירתה השכורה של ליז והמחשב הנייד שלה שבו תמונות, מכתבים וקטעי יומן נגנב. זמן קצר לאחר מכן היא מקבלת מכתב סחיטה מאדם שלדבריו קנה את מחשבה בחנות יד שנייה. הסחטן דורש ממנה לכתוב לו 40 מכתבים שבהם תחשוף באותנטיות מוחלטת את חייה, את מחשבותיה ואת רגשותיה שלטענתו מעוררים בו השראה. אם לא תעשה זאת, הוא מאיים כי ימחק את התכנים שבמחשב שלה: מכתבים יקרים לליבה שאין להם תחליף ויומנים שבהם תיעדה את הזיכרונות החשובים לה ביותר. הרומן "כל הג'אז הזה" מציג דמויות אקסצנטריות שנעות בין העולם הווירטואלי לבין המציאות הפיזית, בין נעורים לבין חידלון. הוא נע עם גלי ההדף שמותיר אחריו האובדן, ומתחקה אחר תפקיד השפה בהתמודדות עמו.

את הספר ניתן למצוא בחנויות וברשתות הספרים, בדפוס או בגרסה דיגיטלית, אך ניתן לחוות אותו גם בדרך אחרת: להירשם באתר האינטרנט המלווה את הספר, ולקבל את רומן האימיילים מדמויותיו פרק-פרק, בקצב התרחשות העלילה.


לילות טוקיו –ג'ייק אדלסטייןלילות טוקיו –ג'ייק אדלסטיין
פן הוצאה לאור וידיעות ספרים / מאנגלית: אילן פן

נקודת מבט ייחודית ומרתקת על התרבות והחברה היפניות של ימינו. סיפורו האמיתי והלא-ייאמן של ג'ייק אדלסטיין, צעיר יהודי-אמריקאי שהגיע לטוקיו ללמוד יפנית ועם סיום לימודיו התחיל לעבוד ככתב פלילים ב"יומיאורי שינבון", העיתון הנפוץ ביותר ביפן. במשך שתים-עשרה שנה הוא סיקר את הצד האפל של יפן, וחקר לעומק את עולמה המיוחד של היקוזה. מתחקיריו של אדלסטיין גם לא נפקד מקומם של מארחות ובעלי דוכנים ישראלים בטוקיו. הסקופ האחרון של אדלסטיין חשף שערורייה שהדיה הגיעו עד למסדרונות הבוהקים של משרדי האפ-בי-איי ואשר הובילה לאיום על חייו ועל חיי משפחתו. בלילות טוקיו אדלסטיין פותח צוהר לצדדים הפחות מוכרים של התרבות והחברה היפניות ומספר כיצד נהפך בחור יהודי-אמריקאי רגיל לעיתונאי מוערך שהיקוזה מציעה פרס על ראשו.


מה ידעה מייזי – הנרי ג'יימסמה ידעה מייזי – הנרי ג'יימס
הוצאת תמיר סנדיק / מאנגלית: קטיה בנוביץ'

הוריה של מייזי פראנג’ בת השש מתגרשים, נישאים מחדש וממשיכים לנהל את אותו אורח החיים הנהנתני והאנוכי שהביא להתמוטטות נישואיהם הראשונים. מייזי הצעירה נדרשת לעבור תדיר בין בתי הוריה ומשמשת להם, ולא רק להם, כלי במשחק שאת כלליו היא לא לגמרי מבינה ואשר את סופו היא תיאלץ לקבוע בעצמה. מה ידעה מייזי הוא דיוקן עדין עד כאב של ילדה תמימה המחפשת את מקומה בתוך חברה מושחתת. חרף המצב הקודר המתואר ברומן, הוא נחשב לאחת מיצירות המופת הקומיות של הנרי ג’יימס, ומגולל את התנהלותן של הדמויות בחברה הגבוהה באנגליה בשנינות ובכנות. כמעט מאה ועשרים שנים לאחר שנכתבה, עדיין נותרה יצירה זו של הנרי ג’יימס רעננה, רלוונטית ופורצת דרך.


מרסו, חקירה נגדית –כאמל דאודמרסו, חקירה נגדית –כאמל דאוד
הוצאת אחוזת בית / מצרפתית: אילנה המרמן

ב"מרסו, חקירה נגדית", מנסה כאמל דאוד לתת שם וסיפור חיים לדמות הקורבן חסר-השם שנרצח על ידי גיבור "הזר", מרסו. המספר ברומן הוא הָארוּן, אחיו של מוסא – אותו ערבי שקאמי דן לאלמוניות ולאילמות, "כאילו לפני שיצא אל הבמה השאיר את שמו תלוי על מסמר". כשבעה עשורים לאחר צאת "הזר", דאוד מעניק לקורבן הרצח לא רק שֵׁם, כי אם גם בני משפחה: אב שנעלם, ואֵם ואח שחייהם השתבשו לחלוטין אחרי מותו של מוסא. הם חיים שוב ושוב את הרצח המסתורי, נשאבים אליו, מנסים לפענחו, ולבסוף נוקמים את נקמתם ברצח מיותר משלהם. אותו הארוּן, גבר בערוב ימיו שגר בעיר אוֹראן שבאלג'יריה, נפגש ערב-ערב בבר מקומי עם גבר צרפתי חסר שם, עד שהוא מסיים לספר לו את סיפור חייו וחיי אחיו, את קורות יחסיו החונקים עם אמו, ואת קורותיו של אותו יום על חוף הים שבו אירע הרצח הספרותי הנודע.


סמוך עלי – מריו לבררוסמוך עלי – מריו לבררו
הוצאת תשע נשמות / מספרדית: ארז וולק

"סמוך עלי" נפתח בשיחה בין סופר למו"ל שלו, שבמהלכה יתנה המו"ל את פרסום ספרו של הסופר בכך שיצא למשימת איתור סופר אלמוני, שכתב רב-מכר בעל עוצמה חסרת תקדים, אך זהותו לא ידועה. הסופר אנין הטעם מתעב את משימתו, ועם זאת אין לו ברירה אלא לצאת להרפתקה. אמצעי פשוט הופך את הנובלה לספר-מסע דמיוני ולספר מתח שנע ברחבי אורוגוואי הנידחת בקצב קדחתני, ומספק חווית קריאה, כאמור, "מאושרת". מריו לבררו הוא כיום באמריקה הלטינית סופר פולחן, מקור להשראה, דמות משפיעה על מספר ניכר מהסופרים הלטינו-אמריקאים העכשוויים, הצלע השלישית בקבוצה המכונה "משולש הזהב" של הספרות האורוגוואִית במחצית השנייה של המאה העשרים לצד חואן קרלוס אוֹנֵטי ופֵליסבֶּרטוֹ אֶרנַנדֶס.


על אהבה אני רוצה להגיד – גילית חומסקיעל אהבה אני רוצה להגיד – גילית חומסקי
ידיעות ספרים

הסופרת עמליה טראו מסכמת את חייה לאחור. היא פורמת ופורפת את יחסיה המורכבים עם יהושע ברינגר. תחילתו של הקשר בהיותה נערה צעירה ואוהבת ספרות, ואילו הוא מרצה נערץ ומלא קסם אישי. המשכו כשהיו שותפים לכתיבה וליצירה – הוא כחוקר והיא כסופרת. סופו באכזבה עמוקה ובפרידה ארוכת שנים. ועל אהבה רציתי לומר הוא סיפור של צמיחה בצִלה של דמות כריזמטית. זהו גם סיפור של חתירה לעצמאות לצד המחירים שהיא גובה. אך בעיקר זהו סיפור על החללים שמפרידים בין בני אדם ומחברים אותם זה לזה.


על בהונות – אילנה וייזר-סנשעל בהונות – אילנה וייזר-סנש
הוצאת הקיבוץ המאוחד

גם אחרי שפנו איש לדרכו ממשיך אוריאל, אהוב נעוריה של נעמי, לעקוב אחריה בעיקשות: הוא כותב אליה, שותק אליה בטלפון, קשוב לנשימתה, מתעד את לכתה ובואה ומבטיח איחוד מחודש ומזהיר. במשך שנים נעמי כבולה, ממתינה ונזהרת. היא עושה כל שביכולתה לשכוח או להישכח, לקיים מראית עין של חיים עצמאיים ולשמש אֵם ראויה לדנה, בתה העקשנית, המסרבת לחוש בסכנה האורבת לשתיהן.  ואז, ביום בהיר אחד, אוריאל נעלם, אבל במקום לחוש הקלה ושחרור נותרת נעמי חסרה וחרדה, ולבה מנחש שרק לקח לעצמו הפוגה, והנה, עוד מעט – אולי עוד היום, אולי בעוד רגע – ישוב ויתבע את עלבונו. בעודה תוהה על מסתורין היעלמותו, היא נכבשת באהבה חדשה ומפתיעה, שפורעת שגרה מוקפדת, ארוכת שנים.


פלא פה נס – גדעון אביטל-אפשטייןפלא פה נס – גדעון אביטל-אפשטיין
הוצאת כרמל

ימים טרופים עוברים על מדינת ישראל בפתח שנות ה-20 של המאה ה-21: מלחמת לבנון השלישית מתחוללת, האינפלציה משתוללת, הסנהדרין נולד מחדש וחוקי הכנסת מבטאים את רוח ההלכה. לצד אלו, מחתרת כובשת את משרדי השב"כ, קוראת תיגר על שלטון החוק ומציתה את בית המשפט העליון, המצב הביטחוני הולך ומחריף, ולכולם ברור כי הר הבית הוא פצצה מתקתקת שעשויה להצית בכל רגע מלחמת עולם. גיבורי הספר, אשר חשים כולם כי המולדת היקרה שלהם מדממת, מחליטים להתאגד לתנועה חברתית-מדינית, להכיר בכישלון החלום הציוני בדמות מדינת ישראל בארץ ישראל, ולכונן את המדינה בשנית וביעד אחר: חצי האי היווני פלופונס, כאוטונומיה בשם "פלא פה נס".


קרבת דם – מתן חרמוניקרבת דם – מתן חרמוני
הוצאת כתר

באר שבע, שנות השבעים, חמישה נערים מסתובבים ברחובות. הם החברים הכי טובים, מעשנים ביחד את הסיגריות הראשונות, סוחרים בקלפים של שחקני כדורגל. הם שומעים דברים שלא היו צריכים לשמוע. קרובים זה לזה יותר מכל קרבת דם. תיאטרון באר שבע פורח, הפועל באר שבע אלופה, בבית הקולנוע מקרינים שבוע אחר שבוע את “שיגעון המוזיקה”, ובבית החולים עובדים הגברים החשובים והמשפיעים. כל זה מכסה רק במעט על חוסר הכשירות של המבוגרים. את היתומים של המלחמה הטרייה, מלחמת יום הכיפורים, מזכירים רק בטקסים. וישנם אלה שלא מזכירים אותם גם אז. שנים אחרי שעזב את העיר, המספר חוזר אל באר שבע. התקוות שתלה בעצמו נגוזו, החלומות הלכו וקטנו בחלוף השנים. הוא נראה צעיר לגילו, אולי כי לא הספיק די בחייו. הוא לא חוזר לבאר שבע כמנצח אבל גם לא כמפסיד, כי הוא, לעומת אחרים, לפחות נשאר בחיים.


תגידי שאת אחת מהם – אואם אקפןתגידי שאת אחת מהם – אואם אקפן
ספריה לעם-הוצאת עם עובד / מאנגלית: אמיר צוקרמן

בקובץ תגידי שאת אחת מהם מובאים סיפורים נוקבים המזמינים את הקוראים לעולם של שיברון לב ונסיבות חיים לא אנושיות. אפריקה ההרוסה משתקפת בסיפורים אלה מבעד לעיניהם של ילדים רגישים ופגיעים, שנאלצים לגייס כל טיפת תושייה, תבונה ויכולת הישרדות כדי להתמודד עם מציאות חיים כאוטית ועם תלאות ואסונות מעשה ידי אדם – עוני, קנאות דתית, אטימות השלטון ומלחמות אזרחים רצחניות. אואם אקפן, יליד ניגריה, לוקח את הקורא אל לב לבן של האומללות ושל האימה באפריקה האכזרית ומעניק להן פנים אנושיות מטלטלות ועזות הבעה.


תשעה קיפולים יוצרים ברבור נייר – רות גיליגןתשעה קיפולים יוצרים ברבור נייר – רות גיליגן
פן הוצאה לאור וידיעות ספרים / מאנגלית: שרון פרמינגר

שלוש עלילות המגשרות על פני כמה דורות ונשזרות בדרכים מרתקות ומפותלות, מתחברות ב"תשעה קיפולים יוצרים ברבור נייר" לכדי סיפור קורותיה של הקהילה היהודית של אירלנד שכמעט נשתכחה. תחילת המאה העשרים – משפחה יהודית מהגרת מליטא לאמריקה בחיפוש אחר חיים טובים יותר, אלא שבמקום להגיע לאמריקה ספינתם עוגנת באירלנד. דבלין, 1958 – נער יהודי אילם כלוא במוסד לחולי נפש הממוקם מחוץ לעיר ומפתח יחסי חברות לא צפויים עם גבר השבוי בסיפור של אהבה נושנה. לונדון, ההווה – עיתונאית אירית נאלצת לבחון את תפישותיה בדבר זהות ומשפחה כשבן זוגה מבקש ממנה להתגייר. בפיוטיות המשולבת בהומור, רוקמת רות גיליגן עלילה סוחפת הבוחנת את השאלה עד כמה נרחיק לכת כדי להבין מי אנחנו באמת וכדי להרגיש נוח בעולם.

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

אולי תהנו לקרוא גם:

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

amzn_assoc_ad_type = "banner"; amzn_assoc_marketplace = "amazon"; amzn_assoc_region = "US"; amzn_assoc_placement = "assoc_banner_placement_default"; amzn_assoc_campaigns = "audible"; amzn_assoc_banner_type = "promotions"; amzn_assoc_p = "12"; amzn_assoc_banner_id = "0Z68Q01CTR8DRYB25DR2"; amzn_assoc_width = "300"; amzn_assoc_height = "250"; amzn_assoc_tracking_id = "writersblo047-20"; amzn_assoc_linkid = "f70f575119ceb3db5513ff90410ca703";

מגזין הספרות "מחסום כתיבה" נותן לכם את הספר "מחשבות סרק של הולך בטל" במתנה

דילוג לתוכן