יום חמישי 18 באפריל 2024

לוגו האתר - מחסום כתיבה
ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף – אוקטובר 2017

שתפו

שתפו

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

סקירה קצרה ובלתי אמצעית של כמה מהספרים המסקרנים שעלו החודש על מדפי חנויות הספרים.

אביב באיליריה – אן ברידג' אביב באיליריה – אן ברידג'
הוצאת ערבי נחל / מאנגלית: רנה ורבין

ליידי גרייס קילמייקל מחליטה לעזוב את ביתה ואת משפחתה וחומקת מלונדון בחשאי למסע באיליריה, אזור החוף של קרואטיה. בדרכה היא פוגשת את ניקולס האמפריז, בחור אנגלי צעיר בשנות העשרים לחייו שנאלץ לוותר על חלומו להיות צייר ופנה ללימודי אדריכלות במצוות אביו הגנרל. ככל שידידותם מתפתחת, ניקולס צומח ומשתכלל באמנותו, ואילו גרייס משתחררת רגשית, והם עוברים מסע משנה חיים. תובנותיהם ורגשותיהם מתחדדים אף יותר בעקבות מפגשם עם "הפרופסור", פילוסוף אוסטרי נבון ומעמיק ראות, שעוזר לשניהם להבין את מעמקי נפשם ולהתמודד עם תשוקותיהם, עם חרדותיהם, עם בני משפחתם ועם הקשר החדש והמסעיר שמתפתח ביניהם.

השורה התחתונה: הספר, שפורסם לראשונה ב 1935, העביר ביקורת נוקבת על החברה הבריטית של תחילת המאה העשרים. עד כמה הביקורת הזו רלוונטית גם לקוראים של ימינו?


אבן ירח – ורד טוכטרמן אבן ירח – ורד טוכטרמן
הוצאת יניב

אחרי ההתרחשויות ב"דם כחול", ספרה הקודם של ורד טוכטרמן, חן רסקו עודה רווקה תל אביבית, עודה מלקקת את הפצעים מפרידתה המכוערת מבן זוגה ליאור, ועודה מובטלת חסרת כיוון – אבל היא גם מוצאת את עצמה טובעת בפוליטיקה הפנימית של סוכנות "דם כחול" ושל כוחות אחרים בעולם הערפדים, בהיסטוריה הבעייתית של חברה הטוב עומרי ובלבטים קשים במי היא יכולה לתת אמון. יש רגעים שבהם נראה לה שהרעיון לפתוח את הדלת ההיא לחדר 314 ולהזמין ערפדים להיכנס אל תוך חייה לא היה הרעיון הכי טוב בעולם.

השורה התחתונה: עולם ספרות הפנטזיה הישראלי נפתח מעט לאחרונה, ואנחנו רואים יותר ויותר יצירות מהז'אנר, שפעם נראה היה שהוא מוקצה בארץ, ועל כך יש לברך.


אלינור אוליפנט ממש בסדר – גייל האנימן אלינור אוליפנט ממש בסדר – גייל האנימן
הוצאת כתר / מאנגלית: הדסה הנדלר

כאשר מישהו שואל לשלומה של אלינור אוליפנט, התשובה שלה במאה אחוז מהמקרים היא 'בסדר'. אמנם יש כאלה שבוהים בצלקות שעל פניה, אבל היא יודעת שעל הצלקות שהיא נושאת בתוכה אנשים מעדיפים לא לשמוע. כל עוד היא שומרת על השגרה שלה, היא מסתדרת. השגרה היומיומית הזאת מופרת כשהיא פוגשת את ריימונד, עובד חדש בחברה. הם צועדים יחד לתחנת האוטובוס ובדרך נתקלים באיש מבוגר שאיבד את הכרתו. ריימונד ואלינור מגישים לו עזרה ובהמשך מתיידדים איתו ועם בני משפחתו. מאותו רגע שגרת חייה של אלינור הולכת ונסדקת, והיא נקלעת לשלל מצבים שמעוררים בה אי נוחות. רומן המשרטט את קווי המִתאר של הבדידות, אך גם שופך אור על כוח הריפוי של קשר חברי.

השורה התחתונה: ספר על בדידות וקושי ביצירת קשרים? בסך הכל נשמע כיף


ארון סגור – סופי האנה ארון סגור – סופי האנה
הוצאת כנרת זמורה ביתן / מאנגלית: יעל אכמון

ליידי פלייפורד הזמינה אורחים לאחוזה שלה, אולם לא מדובר בהזמנה שגרתית. כשהקרואים מגיעים, הליידי מזמנת את עורך הדין שלה כדי לשנות את צוואתה באופן קיצוני ופתאומי. שני ילדיה מנושלים ונותרים ללא פרוטה והמוטב היחידי הוא אדם שנותרו לו רק שבועות ספורים לחיות. בין המוזמנים, שתי דמויות שמעולם לא פגשה ליידי פלייפורד – הבלש הבלגי המפורסם הרקול פוארו והמפקח מהסקוטלנד יארד, אדוארד קצ'פול. שניהם לא יודעים מדוע הוזמנו ופוארו חושד שעומד להתרחש רצח באחוזה. בשעה שפוארו מתלבט, הפשע מתבצע מתחת לשפמו, זהות הקורבן מפתיעה וישנם חשודים רבים עם מניעים מגוונים.

השורה התחתונה: סופי האנה, חובבת אגתה כריסטי וסופרת בעלת שם בפני עצמה, מקימה לתחייה פעם נוספת את הרקול פוארו, אחרי "רצח בראשי תיבות", שיצא גם הוא בהוצאת כנרת


בובת סמרטוטים – דניאל קול בובת סמרטוטים – דניאל קול
הוצאת כתר / מאנגלית: יסמין קליין

מיד אחרי שחבר המושבעים הכריז על זיכויו, מזנק הבלש ויליאם 'וולף' פוקס על נגיב חאלד וכמעט הורג אותו. רק ברגע האחרון המאבטחים מצליחים למנוע את מותו של האיש שזוּכה מחמת הספק מאשמת חטיפה ורצח של כמה נערות. שנים לאחר מכן מתגלה גופה בדירה המשקיפה על דירתו של וולף, שבינתיים חזר לעבודתו במשטרה. הגופה, שמכונה בתקשורת "בובת הסמרטוטים", היא פרי עבודתו של רוצח סדרתי חדש שהחל לפעול ברחובות לונדון, ונהנה להתל במשטרה ובתקשורת, לשתול רמזים ולשחק משחקים. בשיאו של המשחק הוא שולח לאחד מערוצי החדשות רשימה של ששת קורבנותיו הבאים והתאריכים שבהם ימותו. בסוף הרשימה מופיע שמו של וולף.

השורה התחתונה: זכויות התרגום של על הספר נמכרו ליותר משלושים מדינות. אני לא יודע אם זה אומר משהו על הספר או על אנשי המכירות של ההוצאה.


במזל סרטן – אילנה המרמן יורגן ניראד במזל סרטן – אילנה המרמן יורגן ניראד
הוצאת אחוזת בית

"במזל סרטן" עוקב אחר תשעה חודשי חייו האחרונים של יורגן ניראד, מרגע שהתבשר שחלה בלוקמיה חריפה, בשלהי מרץ 2000, ועד יום מותו בדצמבר של אותה השנה. בתחילת המסע הוא מחליט לבחור איך ימות: הוא יעפיל על פסגת הר מושלג ויקפא למוות בִּדממה. אבל לאחר שהוא מודיע לבת זוגו שנותרו לו חודשיים-שלושה לחיות ושהוא מבקש להתאבד, היא מתחננת לפניו שלא יעשה זאת, ומשכנעת אותו לקבל טיפול רפואי שאולי יציל את חייו. בשני קולות– שלה ושלו מספרת אילנה המרמן את סיפור גסיסתו ומותו של בעלה יורגן ניראד, ואת סיפורה שלה, לצדו. אל המהדורה החדשה מצורף נספח הכולל חלקים מהפולמוס שעורר הספר עם צאתו לאור.

השורה התחתונה: ספרה השני של אילנה המרמן נשמע מרתק, אבל לא בטוח שיתאים לכל אחד.


החוק הראשון של טן – גאי הנדריקס וטינקר לינדזי החוק הראשון של טן – גאי הנדריקס וטינקר לינדזי
הוצאת כתר / מאנגלית: לינדה פניאס אוחנה

בלש לשעבר ממחלק השוד/רצח של משטרת לוס אנג'לס יושב במשרד החקירות שהקים בביתו, מציב אבנים, חול ושמן זית כדי להנכיח את עקרונותיו של הבודהא ומתרגל התבוננות פנימית תוך התמקדות בנשימה. זהו חלק מניסיונו להגיע לשורש האמת בתיק הרצח שהוא חוקר. טֶנזינג (טֶן) נוֹרבוּ הוא לא חוקר פרטי טיפוסי; כבן לאם אמריקאית ואב טיבטי, בילה את רוב חייו בנדודים בין הדירה הבוהמיינית של אמו בפריז למגורי פרחי הנזירוּת במנזר הבודהיסטי בדַרַמסאלָה שאביו הוא אחד ממנהליו. הוא הגיע ללוס אנג'לס בשליחות המנזר, וניצל את ההזדמנות כדי להגשים את הקארמה שלו ולהתגייס למשטרה. ביום בו הוא מחליט להתפטר מזדמנת לדירתו אישה מסתורית. כשהוא מגלה שהיא נרצחה פחות מיממה לאחר המפגש המקרי ביניהם, הוא מסיק מכך שהגורל זימן לו את תיק החקירה הראשון בקריירה העצמאית שלו.

השורה התחתונה: הנזיר שמכר את הניידת המשטרתית שלו.


היכנסי לחיי – קלרה סנצ'ס היכנסי לחיי – קלרה סנצ'ס
הוצאת כתר /  מספרדית: פרידה פרס-דניאלי

מאז שמצאה ורוניקה את התמונה בילדותה, היא ידעה שיש סוד גדול במשפחתה, סוד שהפך את אביה למיואש ואת אמה לאישה דיכאונית ואכולת חרדות, המגוננת על ילדיה יתר על המידה. לעומתה, לאורה לא מתעסקת בסודות ולא שואלת יותר מדי שאלות. כך חינכה אותה סבתה. לאורה נראית כאילו כל חייה התהלכה על משי בנעליים יקרות, בעוד ורוניקה לבושה במעיל אופנוענים ובעלת קול צרוד מעישון טבק שחור וג'וינטים. היא מתכננת לעזוב את ביתה וללמוד רפואה, אבל כשאמה מתאשפזת היא מחליטה לחשוף אחת ולתמיד את הסוד המשפחתי. האם המסע של ורוניקה אחר האמת יוביל אותה אל לאורה? מה הקשר בין שתי הנשים האלה, שסיפוריהן מובאים במקביל? ומיהי אנה עם הכלב, ואיך היא קשורה לכל זה?

השורה התחתונה: כל זאת ועוד, בפרק הבא של "בועות"


המיועד – חיים פוטוק המיועד – חיים פוטוק
הוצאת ידיעות ספרים ותמיר סנדיק / מאנגלית: שי סנדיק

בשעה שפלישת בעלות הברית לאירופה צוברת תאוצה, נוצרת בברוקלין חברות בלתי צפויה בין שני נערים יהודים: ראובן מלטר, נער יהודי אורתודוקסי מודרני ודני סונדרס, בנו הגאון של מנהיג קנאי חסידי ומי שמיועד לתפוס את מקומו של אביו בהנהגת הקהילה. יחד צולחים השניים את משברי גיל ההתבגרות ומתמודדים עם שאלות של אמון ואמונה, אבדן ואהבה. כל זאת על רקע האירועים שטלטלו את יהודי ארצות הברית בשנות הארבעים של המאה הקודמת – מלחמת העולם השנייה, גילוי ממדי שואת יהודי אירופה והמאבק להקמתה של מדינה בארץ ישראל.

השורה התחתונה: תרגום חדש לספר שכבר תופס מקום של כבוד בספרות היהודית-אמריקאית.


המשוגע האחרון שנותר שפוי – אסף עינצ'י המשוגע האחרון שנותר שפוי – אסף עינצ'י
הוצאת ספרי ניב

לאורן, נער מתבגר, מורכב והפכפך, יש חברה מושלמת ואהבה טהורה. למרות זאת, הוא בטוח שהדשא של השכן ירוק יותר, מה שמוביל אותו לרדיפה מתמדת אחר ריגושים עזים ואהבה אחרת. אורן מבין שהוא מאבד את הדרך ויוצא למסע אמיץ ומרתק בדרום אמריקה, כדי לחוות ולגלות את מה שבעצם, יש לו בבית. בגילוי לב חושפני ותוך דיאלוג משעשע שהוא מנהל עם עצמו, אורן משתף את הקוראים בחוויות החברתיות, הרגשיות והמיניות.

השורה התחתונה: לחובבי הפרסים שבקהל – הספר קיבל צל"ש ב"פרס סמיט לעידוד היצירה העברית". לשאר, נשמע שצעירים שעדיין מחפשים את עצמם עשויים למצוא את עצמם בספר הזה.


הנפילה הקצרה – מתיו פיצסיימונס הנפילה הקצרה – מתיו פיצסיימונס
הוצאת כתר / מאנגלית: אין לדעת

לפני עשור נעלמה סוזן לומברד, בתו בת ה-14 של בנג'מין לומברד – אז סנטור רב השפעה והיום סגן נשיא ארצות הברית ומתמודד על מועמדות מפלגתו לנשיאות. איש לא דרש כופר במקרה ההיעלמות הסנסציוני שטרם פוענח. גיבסון וון הוא האקר מחשבים ולוחם מרינס לשעבר שגדל לצד סוזן והיה בשבילה מעין אח גדול. ביום השנה העשירי להיעלמותה מציע לו ראש יחידת האבטחה לשעבר של לומברד להצטרף לחקירה סודית של האירוע על בסיס מידע חדש. מהר מאוד הוא מגלה רשת קונספירציות סביב משפחת לומברד – ונתקל בשורה ארוכה של גורמים רבי עוצמה וחסרי מעצורים שיעשו הכל כדי לחסום אותו ואת צוותו.

השורה התחתונה: ספר ראשון בסדרת ספרי מתח שגיבורם הוא גיבסון וון. כמה הוא מלא בקלישאות הז'אנר? נאלץ לגלות בהמשך.


העשב – קלוד סימון העשב – קלוד סימון
הוצאת עם עובד / מצרפתית: לילך נתנאל ועילי ראונר

לואיז חיה בבית אחד עם אנשים שאינה רוצה בחברתם – לא עם בעלה החקלאי הכושל, לא עם הוריו שמסוכסכים בגלל ניאופיו של האב, לא עם דודתו שגוססת מעבר לקיר. יש ללואיז מאהב, ועדיין אין לדעת אם תברח אתו ותתחיל חיים חדשים. כל אלה יכלו להיות נתוני פתיחה לדרמה של אהבות ובגידות, אבל קלוד סימון בחר להתמקד בדקויות, ולא מתוך גחמה ספרותית, אלא מפני שלדרמות אהבים יש כיוון אחד, קדימה ברצף רגעי ההווה, ואילו בספר הזה העבר של הדמויות ממשיך להתקיים בכל רגע ולהשפיע על ההווה.

השורה התחתונה: הזדמנות לקורא העברי להיחשף לכתיבתו של חתן פרס נובל לספרות לשנת 1985.


הצי האבוד: נחישות – ג'ק קמפבל הצי האבוד: נחישות – ג'ק קמפבל
הוצאת יניב / מאנגלית: לילך רז

קפטן גירי מגלה כי שבויי מלחמה של הברית מוחזקים במחנה עבודה במערכת הכוכבים הארדאו, שבה נמצאות גם רוב ספינות המלחמה הסינדיקיות ששרדו. בלק ג'ק, הנחוש בדעתו שלא להשאיר אף אחד מאנשיו מאחור, פוקד על הצי להכות בחוזקה ובמהירות כדי להציל את השבויים במינימום אבדות לצי הברית. הפשיטה מוצלחת, אבל הניצחון קצר מועד. גירי מגלה שהסינדיקים מתכננים לארוב לצי הברית בעזרת צי המילואים החזק שלהם, בניסיון להשמיד אותו אחת ולתמיד – אלא שהוא אינו יודע היכן נמצא האויב. חלל הברית קרוב מתמיד, והלחץ על גירי להחזיר את אנשיו הביתה הולך גובר. ובעוד הוא מוביל את הצי ממערכת כוכבים אחת לאחרת, בתקווה להימנע מעימות בלתי נמנע, מחבלים מתוך הצי מוסיפים לתוהו ובוהו.

השורה התחתונה: ספר חמישי בסדרת הצי האובד. לחובבי מדע בדיוני הארדקור.


התחנה המרכזית – לביא תדהר התחנה המרכזית – לביא תדהר
הוצאת יניב / מאנגלית: חמוטל ילין

כשבוריס צ'ונג חוזר ממאדים לתל אביב הוא מגלה שדברים רבים השתנו. אהובתו לשעבר מגדלת ילד מוכר להפליא שמסוגל להתחבר לזרם המידע של אדם בנגיעת אצבע. בת הדודה שלו מאוהבת ברובוטניק – חייל מסוברג פגוע, שנמצא רק פסע מקבצנות חלקי חילוף. אבא שלו חולה במחלת מוח רב-דורית חשוכת מרפא. וערפדת מידע נרדפת עקבה אחרי בוריס למקום שהכניסה אליו אסורה לה. מעל לכל אלה ניצבת התחנה המרכזית, רכזת בין-כוכבית המקשרת בין כל הדברים: תל אביב המשתנה תמידית; זירה וירטואלית רבת עוצמה ומושבות החלל שאליהן נמלטה האנושות מפגעי העוני והמלחמות.

השורה התחתונה: רשימה עטורת פרסים יש לנו החודש, והפעם עם זוכה פרס קמפבל לספר המדע הבדיוני הטוב של שנת 2017. זהו ספרו הראשון של לביא תדהר המתורגם לעברית.


זאב בשטאזי – דיוויד יאנג זאב בשטאזי – דיוויד יאנג
הוצאת פן וידיעות ספרים / מאנגלית: אילן פן

1975, מזרח גרמניה. קארין מולר, שנדחקה החוצה מהצוות שחוקר מקרי רצח בברלין, קופצת על ההזדמנות להישלח דרומה לעיר האלה-נוישטאדט, שם נעלמו שני פעוטות תאומים. לא עובר זמן רב עד ומולר מגלה שהבעיות שלה התלוו אליה למסע דרומה. האלה-נוישטאדט היא עיר חדשה – גאוות המדינה הקומוניסטית – והשטאזי אוסר עליה ועל צוותה לפרסם את פרשת ההיעלמות, שמא תיסדק תדמיתה הנוצצת של העיר. במקביל, בינות לרחובות חסרי השם ולמגדלי המגורים הנישאים מבטון, אורב לו חוטף ילדים, והזמן להציל את התאומים הולך ואוזל.

השורה התחתונה: "ילד 44" פוגש את "חיים של אחרים"


חיבוק-גדול – רומן גארי (אמיל אז'אר) חיבוק-גדול – רומן גארי (אמיל אז'אר)
הוצאת עם עובד / מצרפתית: דורית שילה

אם אתה מרגיש שחסר לך משהו, בייחוד סביב הכתפיים ובשיפולי הגב, נחש פיתון באורך שני מטר ועשרים יכול לחולל פלאים. ופיתון המחמד הקרוי חיבוק-גדול מסוגל לחבק אותך שעות על שעות ולא להרפות. הספר מגולל את סיפורו של מסיה קוזן, סטטיסטיקאי פריזאי שחי בגפו בדירת שניים וחצי חדרים עם נחש פיתון. עמוד אחר עמוד נחשף בפני הקורא מערך ההגנה המשוכלל שהקים קוזן בתוך נפשו וסביב חייו בלב הכרך השוקק, אלא שגם לו עצמו הולך ומתברר שאינו מוגן מפני הבדידות והצורך באהבה.

השורה התחתונה: הספר, שכולל כנספח את פרק הסיום המקורי שכתב גארי, עורר המון סקרנות כשפורסם לראשונה תחת שם העט אמיל אז'אר, וממשיך לעשות זאת גם היום.


חייה הפרטיים של גברת שארמה – ראטיקה קאפור חייה הפרטיים של גברת שארמה – ראטיקה קאפור
הוצאת פן וידיעות ספרים / מאנגלית: אסנת הדר

רֶנוּקה שארמָה היא רעיה, אם וכלה מסורה, שנושאת על כתפיה את התא המשפחתי בניו דלהי בזמן שבעלה עובד ומנסה לחסוך כסף בדובאי. היא עובדת כפקידת קבלה ונחושה לשלב את משפחתה בחלום של הודו החדשה, על קניוניה הממוזגים והמשרות המפנקות בחברות רב-לאומיות. חייה מתנהלים על פי התוכנית עד ליום שבו היא פוגשת בתחנת רכבת תחתית גבר זר בעל ביטחון עצמי רב. בעוד הודו הולכת ומשתנה לנגד עיניה,גברת שארמה מנהלת את חייה על פי ערכים מסורתיים ושמרניים– אך האם העולם יתמוטט אם תעז לצאת מעט מקליפתה?

השורה התחתונה: לחובבי הז'אנר. וכשאנחנו אומרים חובבי הז'אנר, אנחנו מתכוונים לחובבי דרמות רומנטיות עם ניחוח אקזוטי.


טיסת החלומות – אריאל לוהון טיסת החלומות – אריאל לוהון
הוצאת כתר / מאנגלית: אורלי מזור-יובל

ב–3 במאי 1937 המריאה ספינת האוויר היוקרתית ‘הינדנבורג‘ של חברת צפלין מפרנקפורט לניו–ג‘רזי שבארצות–הברית, כשעל סיפונה 97 נוסעים ואנשי צוות. שלושה ימים לאחר מכן, בתוך 34 שניות בלבד, נשרפה כליל וגבתה את חייהם של 36 נשים, גברים וילדים. תיאוריות שונות נכתבו על הסיבות להתרסקותו של הצפלין הענק אבל חקירת המקרה על ידי ועדה מיוחדת העלתה חרס. הספר מציע גרסה בדיונית של האירועים שהובילו להתרסקות הספינה ומביא את סיפוריהם של כמה מהנוסעים ומאנשי הצוות שהיו על ה'הינדנבורג' באותה טיסה גורלית.

השורה התחתונה: ניחוש מושכל של המדור: לפני שתספיקו להגיד הינדנבורג שלוש פעמים הספר יעובד לסרט אקשן מצליח בכיכוב ריאן גוסלינג. או שאולי זה ריאן ריינולדס, אנחנו לא באמת מצליחים להבדיל ביניהם.


מוות הוא שם המשחק – דן ג' מארלו מוות הוא שם המשחק – דן ג' מארלו
הוצאת תשע נשמות /  מאנגלית: יותם בנשלום

מסניף הבנק שבעיירה נשדד הון גדול. השותפים לשוד מחליטים להתפצל. רוי נפצע במהלך ההימלטות, מחפש רופא שלא יסגיר אותו, ואת חלקו בשלל שולח לו באני בתשלומים שבועיים. כאשר התשלומים מפסיקים להגיע, רוי יוצא למסע חיפוש אחר השותף והכסף האבודים. אלא שדרכו  הופכת למורכבת הרבה יותר מאשר מרדף בלשי שגרתי: אנו יורדים יחד עם הדמות לשוליה הנידחים של ארצות הברית, לעומקו של עולם הפשע, לקרביים של הבדידות הנגזרת על אדם אשר גורלו הוא להימלט.

השורה התחתונה: חיטוט בקרביה הנידחים של ארצות הברית, פשע ומאבקי מוחות.


סקסי בטירוף – קייטי אשלי סקסי בטירוף – קייטי אשלי
הוצאת אופוס / מאנגלית: ענת אופיר

אוליביה סאליבן מנהלת בית הלוויות וחוקרת מקרי המוות של עיירה קטנה, מרגישה שבשל עיסוקה התכוף במוות אף גבר לא ירצה לצאת איתה לעולם. עברה המיני ביש המזל לא תורם במיוחד לעניין. כשיום אחד היא מחליטה לחמוק לבר הנמצא בחור נידח ולמצוא גבר שרירי שישים קץ לתקופת הבצורת המינית שלה. היא נתקלת בהולדן מיינס החתיך, והשניים מעבירים לילה של סקס הכי מטורף שהיא יכלה לדמיין לעצמה, אבל היא בורחת כשהיא בטוחה שהשאירה אותו מאחור. כשמקרה רצח ראשון מזעזע את כל העיירה, היא לא מעלה בדעתה שהבחור מהלילה הסוער ההוא יפציע שוב בחייה כאיש בולשת העומד בראש חקירת הרצח. האם יצליחו השניים לפענח את תעלומת הרצח בלי להיכנע לתשוקתם הלוהטת?

השורה התחתונה: החברה באופוס יוצאים מאזור הנוחות שלהם ומנסים את מזלם בתחום המתח האירוטי? לפחות כך זה נראה.


על חוד הסיף – אלן קושנר על חוד הסיף – אלן קושנר
הוצאת גרף / מאנגלית: יעל אכמון

על חוד הסיף מתרחש ברחובות ריברסייד, הרובע הידוע לשימצה של העיר חסרת השם שלמרגלות הגבעה. שם, בין מאורות הגנבים, בתי הבושת ובתי המרזח המפוקפקים אפילו בני האצולה המעודנים פונים אל סייפים מומחים כדי להסדיר את סכסוכיהם באמצעות דו-קרבות לחיים או למוות. ובין כל אלה הנורא מכולם הוא ריצ'רד סט. ויר, אלוף הסייפים, איש חרב יהיר ויפה תואר, מטיל מורא ובלתי מנוצח. עד שיום אחד אפילו הניצחון המופלא שלו בדו-קרב עליו מדברת העיר כולה אינו מספיק כדי להצילו ממסכת תככים סבוכה שטוו האצילים שעל הגבעה. הייתכן כי המפתח מצוי בידו של אלק, בן זוגו המיוסר של ריצ'רד?

השורה התחתונה: הספר, שיצא לראשונה ב 1986 נחשב כבר לקלאסיקה, ומציג באומץ רב לזמנו (ולמען האמת, גם לימינו) מערכות יחסים חד ודו מיניות, לצד קרבות סיף אלגנטיים, מזימות ותככים.


רצח באוריינט אקספרס – אגתה כריסטי רצח באוריינט אקספרס – אגתה כריסטי
הוצאת עם עובד / מאנגלית: מיכל אלפון

סמוך לחצות הליל רכבת האוריינט אקספרס המפורסמת נעצרת על המסילה מפאת השלג הכבד. עם בוקר מתגלה גופתו של המיליונר סמואל אדוארד ראצ'ט בתאו הנעול, הוא נדקר תריסר פעמים. הרכבת מבודדת בשלג, איש לא עלה לקרון בסוּפה – אחד מן הנוסעים האחרים מוכרח להיות הרוצח. הבלש הרקול פוארו, שנמצא ברכבת בדרכו מאיסטנבול ללונדון, חייב לפתור את התעלומה לפני שיהיה רצח נוסף – מי משנים עשר הנוסעים ירצה לפגוע בראצ'ט? מתברר כי לכל אחד ואחד מהם עשוי להיות מניע משלו.

השורה התחתונה: ספר שני ברשימה שגיבורו הוא הרקול פוארו, אבל הפעם באחת בתרגום חדש ליצירה הקלאסית של אגתה כריסטי. בקרוב הביקורת כאן באתר

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

אולי תהנו לקרוא גם:

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

amzn_assoc_ad_type = "banner"; amzn_assoc_marketplace = "amazon"; amzn_assoc_region = "US"; amzn_assoc_placement = "assoc_banner_placement_default"; amzn_assoc_campaigns = "audible"; amzn_assoc_banner_type = "promotions"; amzn_assoc_p = "12"; amzn_assoc_banner_id = "0Z68Q01CTR8DRYB25DR2"; amzn_assoc_width = "300"; amzn_assoc_height = "250"; amzn_assoc_tracking_id = "writersblo047-20"; amzn_assoc_linkid = "8d95c7b17e608e849f73683d4e1b0235";

מגזין הספרות "מחסום כתיבה" נותן לכם את הספר "מחשבות סרק של הולך בטל" במתנה

דילוג לתוכן