יום שישי 29 במרץ 2024

לוגו האתר - מחסום כתיבה
stack of books

ספרים חדשים על המדף – אפריל 2017

שתפו

שתפו

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

סקירה קצרה ובלתי אמצעית של כמה מהספרים המסקרנים שעלו החודש על מדפי חנויות הספרים.

ברֵכת התנינים – בועז יזרעאליברֵכת התנינים – בועז יזרעאלי
הוצאת עם עובד

קובץ סיפורים קצרים המציג בצלילות מצמררת מצבים מהחיים בשוליים, ותמונות משגרתם של מכורים לסמים. ברכת התנינים נמצאת בארץ אפריקנית לא מזוהה ושייכת לשגריר סקנדינבי בעל השקפת עולם ניהיליסטית. עוד סיפורים לוקחים אותנו לאי בתאילנד ולקטמנדו בירת נפאל. בועז יזרעאלי כותב כבר שנים רבות באירוניה מבריקה וכאובה על אזורי הדמדומים האלה. קובץ זה מכיל לצד סיפוריו החדשים גם את מיטב יצירותיו הקודמות בז'נר הקצר.


הבחורים של קלרה – אדיבה גפןהבחורים של קלרה – אדיבה גפן
הוצאת זמורה-ביתן

הבחורים של קלרה הוא רומן בלשי המתחקה אחר קורותיה של דקלה שושקוביץ, כשהיא צוללת מטה אל תוך מערבולת מסוכנת, ובכל פעם שנדמה לה שנמוך יותר אי־אפשר להגיע – מתברר שהיא רק ממשיכה להסתחרר מטה־מטה. בכתיבה קלילה ומלאת הומור, הספר מספק מבט נוקב ומפוקח על החיים, על אהבה, על כוח, על חברות, על יחסים בין הון לשלטון ובין כסף לריקבון. אדיבה גפן חוזרת אל הגיבורה הנצחית שלה ומציבה אותה במצבים קיצוניים, מהם תלמד לקח או שניים ותצא בוגרת ועצמאית יותר.


הלב של גברת קליין – גייל פורמןהלב של גברת קליין – גייל פורמן
הוצאת ידיעות ספרים / מאנגלית: דנה טל

הכירו את מֶריבֵּת' קליין, אֵם עובדת מרוטת עצבים שעסוקה כל כך במטלות היומיום, עד שכשהיא חוטפת התקף לב,היא לא קולטת את זה. פשוט אין לה זמן להתעסק בכאבים ובתחושה המחליאה שלא עוזבת אותה כמה ימים. כשהיא חוזרת הביתה אחרי ניתוח מעקפים קשה,מריבת' קולטת שההחלמה הרבה יותר ממושכת מכפי שחשבה ומרגישה שהסובבים אותה רואים בה נטל ולא מגלים כלפיה חמלה. היא משאירה לבעלה הודעה מבולבלת וזועמת במייל, עולה על רכבת אל עיר הולדתה, שוכרת דירה קטנה ומתחילה להחלים.


המפתח שמתחת לאבן – בנג'מין בלאקהמפתח שמתחת לאבן – בנג'מין בלאק
הוצאת עם עובד / מאנגלית: סמדר מילא

אייפריל, רופאה צעירה שעובדת בבית חולים בדבלין, נעלמת יום אחד בלי להשאיר עקבות, ואין יודע היכן היא ומה עלה בגורלה. דבר אינו חסר בדירתה, ומיטתה מוצעת ומסודרת כאילו רק הלכה לעבודתה ובמהרה תשוב. קוורק, הפתולוג הדבלינאי חובב הטיפה המרה, אינו שש בתחילה לקראת ההרפתקה החדשה, אבל כדרכו, סקרנותו גוברת עליו והוא נעתר לבקשת בתו פיבי לסייע לה לחפש את חברתה. ספר שלישי בסדרת מותחני הפשע של לבנגמין בלאק, הוא ג'ון בנוויל.


השומר הבלתי נראה – דולורס רדונדוהשומר הבלתי נראה – דולורס רדונדו
הוצאת כנרת, זמורה-ביתן / מספרדית: סוניה ברשילון

גופתה של נערה צעירה מתגלה על גדות נהר. האם יש קשר בינה לבין רצח נערה אחרת? ומה עושים בזירה שרידי עור, שערות של בעלי חיים ומאפה מקומי מתקתק? המפקחת אמאיה סלסאר צריכה לקבוע כעת האם רוצח אכזרי מנסה להסוות שרשרת רציחות טקסיות, או שמא יש ממש בסיפורים ובאמונות התפלות אודות היצור המיתי המכונה בָּסָחָאוּן.אמאיה סלסאר היא אישה הגיונית ומעשית, אבל אין לה ברירה. עליה לשוב אל כפר ילדותה, המקום שנשבעה לא לחזור אליו, מקום של ערפילים, גשם ויערות. מקום מלא עימותי עבר והווה, וסוד אפל אחד שצילק את נפשה ומייסר אותה ככל שהחקירה מתקדמת. הספר הוכתר כמותחן הספרדי של השנה וזכה בפרס נוצת הכסף.


השיבה לברלין – הנס פאלאדההשיבה לברלין – הנס פאלאדה
הוצאת ספרי פן וידיעות ספרים / מגרמנית: יוסיפיה סימון

גרמניה, שלהי 1945. המלחמה הסתיימה, אבל ד"ר דוֹל, איש מתבודד ו"פסימי מתון", חי בפחד מתמיד. בלילות הוא נרדף על ידי חלומות מסויטים על מכתש הפצצה שבו הוא לכוד – הוא, וכל יתר גרמניה. יותר  מכול, הוא שואף לגבור על תחושת האשמה הקולקטיבית, אבל אין בכוחו לתקן אף עוולה, בייחוד בתפקידו כראש עיר קטנה בצפון-מזרח הארץ, הכבוש בידי הצבא האדום. ד"ר דול נמלט לברלין, ושם הוא מוצא מפלט בהתמכרות למורפיום. כל מנה היא בבחינת "מוות קטן". כשהוא מלווה באשתו הצעירה, השותפה להתמכרותו, מנסה הדוקטור למצוא את דרכו באנדרלמוסיה ששורה בעיר השסועה ומתחיל בהיסוס להאמין בעתיד טוב יותר.


כשניפגש שנית - קריסטין הרמלכשניפגש שנית – קריסטין הרמל
הכורסא הוצאה לאור / מאנגלית: ניצה פלד

אמילי אמרסון רגילה להיות לבד. אביה נטש את משפחתה כשהייתה ילדה, אמהּ מתה כשהייתה בת 17, סבתהּ האהובה נפטרה לאחרונה ובעבודה הודיעו לה שהיא מפוטרת. יום אחד היא מקבלת לידיה ציור יפהפה שמשנה את חייה. אל הציור, שהגיע ממקור בלתי-ידוע, מצורף מכתב ובו כתוב סבא שלך מעולם לא חדל לאהוב אותה. אמילי מחליטה לצאת למסע בעקבות עברה המשפחתי, מתוך מטרה לגלות את מקורו של הציור ואת הנסיבות בהן צויר.


לפני שמש – איתמר בן כנעןלפני שמש – איתמר בן כנען
הוצאת כתר

מאנו, צ'לנית בעלת שם עולמי, ודויד, כתב מגזינים המבקש להיות סופר, עומדים לבלות את חופשת הקיץ שלהם בריביירה האיטלקית. בני הזוג מותירים מאחור את דירתם הנאה בפריז, מוכנים להתמסר לתענוגות הגוף והקיץ. אבל כשגופת אישה מתגלה במלון שבו הם שוהים, צל מוטל לא רק על החופשה אלא אף על חייהם הזוגיים. שבילי הדם מצטלבים עם כל צעדיהם, ודמות מסתורית שָבה ומגיחה באתרי הנופש שבהם שוהה הזוג. האפלה מתגברת סביב, ולשאלה מי הקורבן ומי הרוצח אין תשובה פשוטה.


מחר אולי תשתני – סיגל בר-קובץמחר אולי תשתני – סיגל בר-קובץ
הוצאת כנרת זמורה ביתן

שלוש נשים נפגשות ב"סדנה לאנשים תקועים". דגנית, גרושה הכלואה במערכת יחסים סוערת ומתסכלת; תמי, רווקה מלאת חיים, שמסתירה מנעוריה סוד ענק שממרר לה את החיים; הדרה, נשואה ואם לילדים, שננטשה על ידי הוריה, אבל הצליחה להגשים לכאורה את חלום המשפחה המושלמת. בסדנה הן מחטטות, נזכרות, מכחישות, מתקלפות, בוכות וצוחקות, ובאחווה נוגעת ללב עוזרות לעצמן, ולא פחות מכך זו לזו, להיחלץ כל אחת בדרכה.


פחד – שטפן צוויג
הוצאת תשע נשמות / מגרמנית: הראל קין

מעין מותחן פרוידיאני שבוחן את מנגנוני השליטה, התשוקה, החרטה והסליחה הפסיכולוגיים שלנו, בעודם נקרעים בין יצרים למוסכמות החברתיות. זוהי נובלה אוניברסלית ועל-זמנית, כפי שיעידו גם חמשת העיבודים הקולנועיים להם זכתה מאז פרסומה, הנפרשים על פני כתשעים שנה. כהרגלו, רוקם צווייג מבוך של מערכות יחסים זוגיות בהן משמש הקורא לא רק כעד או כשופט, אלא כשותף ממשי לסתירות אנושיות, שאת המוצא מהן יצליח למצוא, יחד עם גיבורת הנובלה, ממש בשורה האחרונה.


רשימת האימהות – גלי מיר תיבוןרשימת האימהות – גלי מיר תיבון
הוצאת עם עובד

מצד אחד של השולחן חוקר נחוש לגלות את האמת, ומצד אחר שניים שנחקרים על אשמה אחת נוראה: שליחת מאות אימהות יהודיות עם ילדיהן הקטנים לכליאה בבסיס צבאי נטוש, בלי אוכל ומים ובלי יכולת לצאת. שומרים הוצבו מחוץ לדלתות הנעולות וסירבו לפתוח אותן. זה אחר זה משמיעים שני הנחקרים את תשובותיהם, מגיבים האחד על דברי האחר, נפתחים ומודים או מסתירים ומשקרים. וגלי מיר־תיבון, בספר ראשון, מאירה באומץ מזווית לא שגרתית את אחת מפינותיה האפלות ביותר.


שדרך – שמעון אדףשדרך – שמעון אדף
הוצאת רסלינג

שדרך הוא סוכן של מיזם עתידני שתכליתו לשחזר את הזיכרון של תושבי כדור הארץ שאבד בסדרה של אסונות עולמיים. הוא נשלח מן העתיד אל העבר, הרחק אל שנות השמונים של המאה העשרים, על מנת להתמקם בתוך תודעתו של חנניה אדף, נער בן חמש עשרה המתגורר בשדרות. הכניסה אל תודעתו של חנניה, מגלה שדרך, מכילה מפתחות לעבר שלו עצמו, לקיץ שבו היה בן שתים עשרה ושבו נספתה מרבית האוכלוסייה של המדינה הציונית והרשות הפלסטינית, ואתה משפחתו. כך, בבסיס הנובלה העתידנית מקנן גם סיפור אנושי עצוב.


שפע של קתרינות – ג'ון גריןשפע של קתרינות – ג'ון גרין
הכורסא הוצאה לאור / מאנגלית: ענבל שגיב-נקדימון

בכל הנוגע לבנות, טעמו של קולין סינגלטון מסתכם בנערות ששמן קתרין. ובכל הנוגע לנערות ששמן קתרין, הן תמיד עוזבות את קולין. 19 פעמים למען הדיוק. כשהוא נחוש למצוא נוסחה שתחזה את התנהגות הקתרינות, יוצא קולין חובב האנאגרמות למסע מרתק יחד עם חברו הטוב חסן, עשרת אלפים דולר בכיס ואף לא קתרין אחת לרפואה. בסופו של המסע, כך הוא מקווה, יוכל לצפות טוב יותר את עתידם של קשרים רומנטיים, לנקום את נקמתם של מי שנזרקו בידי חברתם, וחשוב מכול – לזכות בחברה חדשה.

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

אולי תהנו לקרוא גם:

הרשמו לעדכונים

הצטרפו עכשיו ולא תצטרכו להתמודד עוד עם החשש שתפספסו פוסט חשוב! סתם, בבקשה תירשמו. אנחנו מבטיחים לא להציף את תיבת המייל שלכם. אה, וגם תקבלו ספר במתנה!

נהנים מהקריאה?

תמכו באתר ועזרו לנו ליצור עוד תכנים מעולים במיוחד עבורכם

amzn_assoc_ad_type = "banner"; amzn_assoc_marketplace = "amazon"; amzn_assoc_region = "US"; amzn_assoc_placement = "assoc_banner_placement_default"; amzn_assoc_campaigns = "audible"; amzn_assoc_banner_type = "promotions"; amzn_assoc_p = "12"; amzn_assoc_banner_id = "0Z68Q01CTR8DRYB25DR2"; amzn_assoc_width = "300"; amzn_assoc_height = "250"; amzn_assoc_tracking_id = "writersblo047-20"; amzn_assoc_linkid = "585a17b26e4ccecc5857ebac2f644549";

מגזין הספרות "מחסום כתיבה" נותן לכם את הספר "מחשבות סרק של הולך בטל" במתנה

דילוג לתוכן